Adobe Speed Grade بچه غولی که قصد از پای در آوردن Davinci Resolve را دارد

پس از انتشار مجموعه‌های جدید Creative Clouds شرکت بزرگ ادوبی، نرم افزار Speed Grade نیز به این مجموعه افزوده شد. با ما همراه باشید تا نگاهی به این بچه غول داشته باشیم.

Adobe Speed Grade بچه غولی که قصد از پای در آوردن Davinci Resolve را دارد

نرم افزارهای تخصصی زیادی برای تدوین تولید شده‌اند و هریک ویژگی‌ها و نقص‌های مخصوص به خود را دارند. در این میان تنها تعداد انگشت شماری هستند که در زمینه تخصصی اصلاح رنگ نرم افزارهایی ارائه کرده‌اند. یکی از حرفه‌ای‌ترین و مهم‌ترین نرم افزارهای موجود محصولی جدید و خاص شرکت Adobe به نام Speed Grade است و امکاناتی را ارائه می‌کند که دیگر ویرایشگرها توانایی انجام و اجرای آن را ندارند یا به طور کامل ارائه نمی‌دهند.

شاید Iridas شرکت تولید کننده Speed Grade فکرش را هم نمی‌کرد که روزی ادوبی نرم افزار ناشناس این شرکت را خریداری کند و به عنوان یکی از محبوب‌ترین نرم افزارهای اصلاح رنگ مطرح شود. همانطور که در جریان هستید، شرکت ادوبی قابلیت جدیدی تحت عنوان Lumteri را در نسخات جدید Adobe Premiere گنجانده است که با استفاده از فایل‌های LUT چهره جدیدی به قطعات ویدئویی می‌بخشد. Speed Grade یک موتور بسیار قوی و پیشرفته برای اصلاح و تدوین رنگ برمبنای سیستم Lumerti است. اینکه فرمت فایل شما Raw باشد یا یک بخش از تایم لاین ادوبی پریمیر، اهمیتی ندارد، Adobe Speed Grade به سادگی و به حرفه‌ای ترین شکل توانایی تصحیح رنگ ویدئوها را دارد.

اما با وجود سیستم Lumerti و سایر نرم افزارهای رنگ بندی در نرم افزار‌های پریمیر و افتر افکت همچون Color finesse چه نیازی به یک نرم افزار مستقل دیگر آن هم با قیمتی نزدیک به 1000 دلار بود؟ پیش از این در وب‌سایت کلیک، نرم افزار محبوب DaVinci Resolve محصول شرکت Black Magic Design را معرفی کرده بودیم، به راستی ادوبی برای رویارویی با این نرم افزار شرکت بلک مجیک دیزاین، اسپید گرید را آماده کرده است. ادوبی در این زمینه بسیار قدرت‌مند تر از بلک مجیک ظاهر شده است چرا که نرم افزارش از کارت گرافیک‌های بیشتری پشتیبانی می‌کند و برروی سیستم‌های مختلف کامپیوتری راحت تر اجرا می‌شود در حالی که داوینچی به این راحتی‌ها قابل اجرا نیست.

Adobe Speed Grade دارای ابزارهای گوناگون و بسیار انعطاف پذیر است که شما را قادر می سازد از تمامی توانایی خود برای تولید فیلم دلخواه بهره ببرید. قابلیت تنظیم دقیق رنگ فیلم ها، اعمال تغییرات اساسی در تک تک سکانس ها و فریم های ویدیو، امکان ادغام با دیگر نرم افزارهای ویرایش ویدیو ادوبی که انحصارا برای محصولات این شرکت امکان پذیر است از مهم‌ترین قابلیت‌های اسپید گرید محسوب می‌شود.

به هر حال اگر به دنبال یک نرم افزار فوق العاده برای درجه بندی رنگ‌های فیلم‌ها و ویدئوهای خود هستید، و بخصوص از سری محصولات مختلف ادوبی همچون Premiere و After Effect بهره می‌برید، Speed Grade یک انتخاب بسیار منطقی برای تکمیل فعالیت‌های شماست.

ارسال نظر