آلبرت پنلو پس از 18 سال ایکس باکس را ترک کرد

رسانه کلیک - پس از گذشت 18 سال، سرانجام آقای «آلبرت پنلو» (Albert Penello)، یکی از قدیمی ترین کارمندهای بخش ایکس باکس، شرکت مایکروسافت را ترک کرد.

آلبرت پنلو پس از 18 سال ایکس باکس را ترک کرد

آقای آلبرت پنلو در سال میلادی 2000 برای ساخت و توسعه اولین کنسول مایکروسافت یعنی ایکس باکس اوریجینال به این شرکت پیوست و در کنار تیم ایکس باکس بر روی توسعه و بهبود این دستگاه مشغول به کار شد. وی پس از عرضه اولین کنسول مایکروسافت، به سراغ کنسول نسل هفتم و سپس کنسول نسل هشتم ردموندی ها رفت و در فراز رو نشیب ها، موفقیت ها و شکست ها همراه شرکت مایکروسافت بود و در جهت بهبود وضعیت کنسول های ایکس باکس تلاش کرده است.

آلبرت پنلو حتی در زمان شکست کنسول ایکس باکس وان در برابر پلی استیشن 4 دست از تلاش برنداشت و با همکاری سایر افراد به ساخت و توسعه دو مدل Xbox One S و Xbox One X پرداخت و نتایج خوب و رضایت بخشی را هم برای این شرکت نامدار آمریکایی رقم زد.

بدین خاطر، آلبرت پنلو (Albert Penello) یکی از برجسته ترین و کلیدی ترین کارمندهای شرکت ایکس باکس به شمار می رود که عدم حضور و فعالیت آن در این شرکت مسلما مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت. حال متاسفانه در جدیدترین اخبار بازی، متوجه شدیم که وی پس از 18 سال فعالیت مستمر، سرانجام مایکروسافت را به مقصد نامعلوم و نامشخصی ترک کرده است.

پنلو در تازه ترین توییت رسمی خود ضمن اشاره به ترک مایکروسافت، خاطر نشان کرد که تیم ایکس باکس برای او ارزش بالایی دارد و همچنان آن ها را تشویق می کند. در ادامه ایشان از پروژه های بعدی خود سخن گفت که متاسفانه اطلاعات و جزئیاتی در این باره در دست نیست.

وی در صفحه رسمی شبکه اجتماعی توییتر خود این چنین نوشت: «امروز یک روز کاملا دیوانه کننده ای است. من پس از 18 سال تصمیم گرفتم که از شرکت مایکروسافت و بخش ایکس باکس جدا شوم. چنانچه بگویم این یک تجربه ای در طول عمر زندگی ام بوده، کم لطفی کرده ام. تیم ایکس باکس همواره برای من از ارزش بالایی برخوردار است و من همچنان به تشویق آن ها ادامه می دهم. البته هنوز چیزهای ارزشمند و بهتری در راه هستند».

همان طور که مطالعه کردید، آلبرت پنلو در انتهای بیانیه خود به پروژه بعدی خود اشاره کرد که این موضوع هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد. با توجه به اینکه وی در ساخت و توسعه سخت افزاری کنسول های ایکس باکس فعالیت کرده و در این زمینه مهارت دارد، قاعدتا پروژه های بعدی او نیز در رابطه با کنسول های بازی خواهد بود.

اگرچه هنوز مشخص نیست که آلبرت پنلو به یکی از شرکت های سازنده کنسول های ویدیویی نظیر نینتندو و یا سونی پیوسته است و یا قصد دارد که به تنهایی شرکت تازه ای در این حوزه تاسیس کند و با همکاری سایر مهندسان و افراد مجرب، کنسول های کاملا جدیدی را به بازار عرضه کند و به رقیب جدی ایکس باکس، پلی استیشن و نینتندو تبدیل شود.

حال پس از جدایی آلبرت پنلو از شرکت مایکروسافت، بسیاری از هواداران و طرفداران کنسول های ایکس باکس در نگرانی به سر می برند. از آنجا که ایشان در میان بازیکنان و کاربران جز افراد کلیدی Xbox شناخته می شود، عده ای بر این باورند که کنسول های ایکس باکس آینده چندان درخشان و روشنی ندارند و ردموندی ها به‌زودی با مشکلات جدی و بزرگی رو به رو خواهند شد. البته نباید فراموش کرد که آقای فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس باکس، نقش مهم تری در این شرکت ایفا می کند و بدون شک از تنزل محبوبیت و قدرت این کنسول ها جلوگیری خواهد کرد.

گفتنی است؛ شرکت ولو اخیرا استودیوی Campo Santo، خالق و سازنده بازی محبوب Firewatch، را خریداری کرد و این استودیو هم اکنون به عنوان یکی از زیرمجموعه های شرکت Valve به فعالیت خود ادامه می دهد. این اقدام در پی از سرگیری فعالیت های بازی سازی ولو صورت گرفت تا این شرکت مثل گذشته دوباره در حوزه ساخت، توسعه و انتشار بازی های ویدیویی فعالیت کند.

البته آقای گیب نیوول، مدیر ارشد شرکت Valve، در تازه ترین گفت و گو از احساس حسادت نسبت به شرکت نینتندو صحبت کرد. وی در این باره اعلام کرد از آنجا که شرکت نینتندو سخت افزار کنسول خود یعنی نینتندو سوییچ را طراحی کرده است، می تواند بهترین نرم افزارها و عناوین ویدیویی را متناسب با سخت افزار دستگاه خود خلق کرد. به بیان دیگر، نینتندو می تواند بهترین استفاده را از کنترل بر روی سخت افزار و نرم افزار داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر، بر روی این لینک کلیک کنید.

در پایان صحبت ها، گیب نیوول توضیح داد که شرکت ولو نیز در همین جهت حرکت می کند و از تجریبات نینتندو استفاده خواهد کرد. این بدان معنا است که ولو در نظر دارد با ساخت و توسعه کنسول های اختصاصی خود وارد حوزه فعالیت های شرکت های بزرگی همچون مایکروسافت، سونی و نینتندو شود و کنسول بازی جدیدی را به دست بازیکنان و گیمرها برساند. حال پیش بینی می شود که آلبرت پنلو پس از ترک شرکت مایکروسافت، به شرکت ولو ملحق شود و در کنار سایر افراد، در زمینه ساخت اولین کنسول شرکت ولو فعالیت خواهد کرد.

در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با جدایی آقای آلبرت پنلو از شرکت مایکروسافت و بخش ایکس باکس چیست؟ به نظر شما، نبود آلبرت پنلو در این شرکت چه نتایجی را به دنبال دارد؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر