ابتکار جالب در پرستاری از کودک به کمک فناوری

هوش مصنوعی (AI) در قالب دوربین هوشمند به بازار تکنولوژی گام گذاشته است تا به اصطلاح، چهارچشمی مراقب کودکان باشد، تا لحظات بسیار خوب و حتی بد در طول یک روز را ثبت کرده و در اختیار والدین قرار دهد.

ابتکار جالب در پرستاری از کودک به کمک فناوری

به گزارش کلیک، در دنیای پر مشغله امروزه، نگهداری مداوم از کودکان و به اصطلاح چشم برنداشتن از آن ها کار دشوار و غیر ممکنی است. لحظات شاد، لحظات غمگین، لحظات خطرناکی که ممکن است حتی جان کودک را به خطر بیندازد مواردی است که نباید از چشم والدین دور بماند.

کودکان علاوه بر مراقب های خاصی که در تربیت لازم دارند، نیازمند توجه دائمی نیز هستند، اما این روزها کمتر کسی را می توان یافت که با وجود مشغله های خارج از خانه، زمان و وقت لازم برای توجه دائمی به کودکان را داشته باشد. تکنولوژی برای این معضل نیز چاره ای اندیشیده، به کار گیری هوش مصنوعی درقالب دوربینی هوشمند که مراقبت از بچه ها را در زمان عدم حضور شما در منزل به عهده می گیرد. این دوربین که با نام "Indivyo" طراحی شده است، همانند یک پرستار عمل کرده و با ثبت لحظات حساس کودک نتیجه را در اولین فرصت برای والدین ارسال می کند.

invidyonewcamera_transparent-1119x746

این گجت هوشمند قادر است با تجزیه و تحلیل رفتارها و واکنش های کودک، نتایج را به صورت فشرده جمع آوری کند و به صورت یک فایل به ایمیل و یا اپلیکیشن مخصوص در گوشی تلفن همراه والدین ارسال کند. همچنین والدین می توانند با روشن کردن نوتیفیکیشن، از دریافت فایل مورد نظر بلافاصله مطلع شوند.

هوش مصنوعی برنامه ریزی شده در این گجت، قادر است به آسانی عکس العمل های خاص کودک از قبیل خندیدن، صدای بلند غیرعادی مانند گریه کردن و یا ترسیدن و حتی حضور افراد غریبه در مجاورت کودک را ضبط و بلافاصله به شما اطلاع دهد. این اطلاعات بنا به انتخاب شما می تواند در فاصله زمانی ارسال گردد و یا بر حسب اهمیت در لحظه و دریافت نوتیفیکیشن به شما اطلاع داده شود. بسته به نیاز و همچنین موقعیت شما، اپلیکیشن این گجت هوشمند در هر دو نوع سیستم عامل اندروید و IOS طراحی و عرضه شده است.

invidyo-face-video-377x670

این سیستم که به هاب خانگی معروف شده است، با اتصال به وای فای و ذخیره سازی بر روی حافظه مجازی می تواند اطلاعات را به اپلیکیشن تعریف شده صادر کند. Indivyo، با در نظر گرفتن موقعیت کودک، می تواند به تنظیماتی نظیر " life monitoring" ، "lullaby player " و همچنین " night vision" تغییر کند، که این تنظیمات در دسترس والدین قرار دارد.

همچنین این سیستم فیلمبرداری و ارسال، به باتری قدرتمندی مجهز است که می تواند ساعت های مداوم بدون نیاز به شارژ از کودک شما محافظت کند. کیفیت این دوربین ۷۲۰ پیکسل است که قادر است در هر ثانیه ۳۰ فریم عکس را ضبط و آنالیز کند. از دیگر جزئیات سخت افزاری این گجت می توان به قابلیت اتصال به وای فای Wi-Fi 802.11 همچنین Bluetooth 4.0 اشاره کرد.

در شرایط پیش فروش این گجت، ماهانه ۱۵۰ دلار برای حق اشتراک در نظر گرفته شده است، که نسبت به خدمات ارائه شده بسیار مناسب به نظر می آید. این گجت که به زودی به بازارهای عرضه تکنولوژی وارد می شود، پیش بینی می شود با عرضه این گجت تحولی عظیم در گجت های خانگی روی دهد.

ارسال نظر