متن سخنرانی استیو جابز و تیم کوک را یک نفر نوشته است!

رسانه کلیک - در رویدادهای اخیر اپل، این شرکت تمام تلاش خود را کرده تا اجرایی تأثیرگذار همانند استیو جابز داشته باشد. حال با استفاده از برنامه‌ای که مجهز به هوش مصنوعی است، محققان به مورد جالبی برخورد کرده‌اند.

متن سخنرانی استیو جابز و تیم کوک را یک نفر نوشته است!

اخیراً تیم توسعه‌دهنده سایت Unicheck، برنامه‌ای مجهز به هوش مصنوعی تحت عنوان Emma طراحی کرده‌اند که صحبت‌های دو مدیرعامل این شرکت را با هم مقایسه کرده و به این نتیجه رسیده که نویسنده متون سخنرانی‌های این دو، یک نفر است. گرچه دلایل بسیاری برای رد کردن این موضوع ارائه شده اما یافته‌های این برنامه هوشمند کمی تأمل برانگیز به نظر می رسد.

این برنامه هوشمند، طراحی شده تا پروژه‌های دانشگاهی افراد را به منظور تشخیص سرقت ادبی، بررسی کند. نحوه کار با Emma به این شکل است که در ابتدا باید ۵ هزار لغت به این برنامه داد تا آن را بررسی کند. پس از بررسی، باید ۲۰۰ کلمه از متون مورد نظر را مجدداً به آن ارائه کرد تا آنالیز کلی آن تمام شود.

پس از آن، نتایج آنالیز نشان می‌دهد که متن مورد نظر توسط یک نفر نوشته شده یا افراد متفاوتی آن را نوشته‌اند. به گفته تیم طراحی Emma، درصد خطای این برنامه هوشمند تنها ۱۵ درصد است.

به منظور بررسی سخنرانی‌های این دو مدیرعامل اپل، تیم توسعه‌دهنده Emma برخی سخنرانی‌های استیو جابز در سال ۲۰۰۵ و مراسم رونمایی از آیفون ۴ را به همراه سخنرانی تیم کوک در رویداد اپل در سال ۲۰۱۶ و مراسم رونمایی از آیفون X گرداوری کردند. در آنالیز ابتدایی، بررسی‌های این برنامه نشان می‌داد که نویسنده این سخنرانی‌ها ۱۰۰ درصد یک نفر است، اما در جریان رویداد آیفون هفته جاری و در بررسی مجدد، این برنامه عدد ۸۶ درصد را برای ضریب اطمینان این نتیجه گیری نشان داد.

این یافته‌ها شاید جالب به نظر برسد اما دلایل بسیار زیادی هستند که این موضوع را رد می‌کنند. اولین دلیل این است که مطالعه بیوگرافی رسمی استیو جابز نشان می دهد خود جابز متون سخنرانی‌هایش را می‌نوشته است. البته شایعه شده بود که آرون سورکین، نمایشنامه‌نویس معروف، متون استیو جابز را تنظیم می‌کرده اما سورکین در مصاحبه‌ای اعلام کرد که متن نوشته شده را از جابز گرفته و ایرادهای آن را اصلاح کرده است.

دومین دلیل هم این است که افراد بسیار زیادی نوشته‌های خود و دیگران را با Emma آنالیز کرده‌اند و این برنامه نشان داده بالای ۸۰ درصد نویسنده‌ها یکسان بودند که واقعیت امر این‌طور نبوده است. بنابراین این برنامه چندان قابل اعتماد به نظر نمی رسد. ضمن اینکه سخنرانی‌های استیو جابز بسیار منحصر به فرد بود و نوشته‌های وی به طور کلی تعریفی از تکنولوژی محسوب می‌شود.

ارسال نظر