ورود هوش مصنوعی به صنعت غذایی جهان

 فناوری مواد غذایی در آمریکا از محبوبیت مناسبی برخوردار است به طوریکه که کارآفرینان و ستارگان مشهوری مانند بیل گیتس و لئوناردو دی کاپریو در شرکت‌های فناوری مواد غذایی سرمایه گذاری می‌کنند. در واقع، محبوبیت هوش مصنوعی در زمینه مواد غذایی نه تنها در آمریکا، بلکه در صنعت جهانی نیز مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. در ادامه به بررسی هوش مصنوعی در صنایع غذایی پرداخته شده است.

ورود هوش مصنوعی به صنعت غذایی جهان

صنعت خودرو چگونه از خودروسازی با هوش مصنوعی استفاده می‌کند؟

صنایع تولید و فرآوری مواد غذایی با استفاده از فناوری جدید هوش مصنوعی تغییراتی متفاوت را تجربه می‌کنند. اکنون «کشاورزی هوش مصنوعی» وارد کشت کشاورزی شده است، به طوری که دما، رطوبت و مواد مغذی به طور خودکار با این فناوری کنترل می‌شوند. کنترل از طریق هوش مصنوعی با تجزیه و تحلیل داده‌های پایش شده، بهبود کیفیت و پیش بینی عملکرد دستگاه‌ها امکان پذیر است. در آینده هوشمند کشاورزی در هوش مصنوعی انتظار می‌رود، معرفی ربات‌های کشاورزی، داده‌های بزرگ و اینترنت اشیا در صنعت گسترش بیشتری پیدا کنند.

محصولات کشاورزی توسعه یافته توسط هوش مصنوعی

در آینده از مصرف کنندگان انتظار می‌رود که بدون استفاده از سموم آفت برای گیاهان، آن‌ها را مستقیماً برای پخت و پز استفاده کنند. در حال حاضر شرکت‌های زیادی وجود دارند که استفاده مستقیم محصولات را برای مصرف کنندگان فراهم کرده اند.

در هوش مصنوعی سبزیجات به طور خودکار کاشت می‌شوند و رشد می‌کنند. دما، رطوبت و مواد مغذی گیاه به طور خودکار توسط AI (هوش مصنوعی) کنترل می‌شوند.همچنین در کل فرآیند توزیع و حمل و نقل محصول غذایی نظارت به صورت یکپارچه و با استفاده از فناوری بلاک چین ردیابی می‌شوند.

انقلاب صنعتی چهارم

انقلاب صنعتی چهارم به عنوان فناوری جدیدی توصیف می‌شود که ارزش جدیدی را از طریق ارتباط بین اطلاعات غیرقابل تصور قبلی ایجاد می‌کند. مزرعه هوشمند فناوری است که کشاورزی دقیق را از طریق مدیریت مزرعه و تصمیم گیری با اطلاع رسانی مشاهده، اندازه گیری و پاسخ به رشد و تغییر محصول امکان پذیر می‌کند و اغلب به عنوان کشاورزی مزرعه‌ای در نظر گرفته می‌شود.

کارخانه هوشمند به یک فناوری هوش مصنوعی تولید شبکه‌ای و خود سازماندهی شده برای حل چالش‌های کلیدی مانند قدرت شرکت، بهره وری منابع و انرژی، بازار‌های فروش سریع در حال تغییر و سفارشی سازی محصول اشاره دارد. به عنوان نمونه‌ای نماینده، کارخانه کیک پنیر از ابزار Big Data IBM برای پیش بینی تولید بی کیفیت از نظر طعم، رنگ، ایمنی و ... از قبل استفاده می‌کند. با تجزیه و تحلیل داده‌های تامین مواد خام و فرآیند‌های تولید پراکنده در ۱۷۵ کشور در سراسر کشور، و استاندارد کیفیت.

ارسال نظر