تماشا کنید: استفاده از هوش مصنوعی برای شناسایی حرکات افراد از پشت دیوار

رسانه کلیک - به کمک تکنولوژی هوش مصنوعی و بهره گیری از سیگنال های بی سیم، شما قادر خواهید بود تا حرکات بدن افراد از پشت دیوار را به صورت کامل شناسایی کنید.

تماشا کنید: استفاده از هوش مصنوعی برای شناسایی حرکات افراد از پشت دیوار

برای تشخیص حرکات بدن از پشت دیوار به رادار، امواج مادون قرمز یا شبکه های نتورک پیچیده نیاز ندارید. تنها ابزار مورد نیاز، تکنولوژی هوش مصنوعی و سیگنال های بی سیم قابل دریافت است. محققان موسسه MIT موفق به توسعه سیستمی شده اند که به شبکه عصبی اجازه می دهد به دستگاه های مبتنی بر RF، امکان یادگیری و شناسایی اعضای بدن و حرکات آن، حتی در صورت قرارگیری در پشت اجسام مختلف را آموزش دهند. اعضای این تیم توانسته اند تا به سیستم RF امکان شناسایی حرکات بدن را یاد داده و خروجی آن را از طریق سیگنال روی نمایشگر دریافت کنند. به این ترتیب تکنولوژی هوش مصنوعی قادر خواهد بود تا از طریق امواج بی سیم، حرکات افراد را تشخیص داده و آن را در قالب فیگورهای ساده به نمایش بگذارند.

این فناوری می تواند به افرادی که به بیماری اسکلروز یا پارکینگسون دچار هستند، کمک شایان توجهی بکند. همچنین افرادی که از سالمندان مراقبت می کنند، می توانند از این طریق از بروز مشکلات مختلف برای آنها جلوگیری به عمل آورده و از زمین خوردن آنها اطلاع پیدا کنند. از آنجا که این تکنولوژی در 83 درصد مواقع توانسته موفق عمل کند و قادر به شناسایی 100 شخص به صورت همزمان است، در شرایطی که ماموریت های خطرناک به افراد واگذار شده و نیاز به پیگیری فعالیت های یک شخص خاص مد نظر است، استفاده از این فناوری بسیار کاربردی به نظر می رسد. تکنولوژی هوش مصنوعی با بهره گیری از امواج بی سیم حتی قادر به تشخیص حرکات کوچک مانند تکان دادن دست است.

البته از لحاظ حریم شخصی اگر بخواهیم به قضیه نگاه کنیم، وجود این تکنولوژی نگران کننده به نظر می رسد. به عنوان مثال شخصی می تواند فعالیت های همسایه خود را از این طریق کنترل یا عبور و مرور افراد را به کمک آن پیگیری و تعقیب کند. شرکت توسعه دهنده این فناوری موضوع یاد شده را مد نظر قرار داده و اعلام کرده است که برای اجرایی کردن، این تکنولوژی تنها محدود به یک سری حرکات خاص می شود و مواردی مانند راه رفتن یا نشستن توسط آن قابل تشخیص نخواهد بود.

حجم ویدیو: 4.52M | مدت زمان ویدیو: 00:01:23 | دانلود ویدیو
ارسال نظر