ایرباس از ماشین پرنده خود رونمایی می کند

اخیرا، ایرباس که هواپیمای کشوری را می سازد از کار بزرگ خود در نمایش ژنو موتور در سال ۲۰۱۷ رونمایی کرده است، ماشینی پرنده که مسافران را بر فراز شهرهای بزرگ و شلوغ به پرواز درمی آورد.

ایرباس از ماشین پرنده خود رونمایی می کند

به گزارش کلیک ، ایرباس، این ماشین پرنده را که سیستم پوپ آپ نامید، این وسیله با همکاری یک شرکت معتبر ایتالیایی طراحی شد که این شرکت از سال ۱۹۶۸ به منظور تشکیل فرضیه ای برای ایجاد تحولی عظیم در زمینه حرکت در هوا و زمین با سازندگان مختلف ماشین کار می کرده است.

سیستم پوپ آپ ساختاری مدولار دارد که به شما اجازه می دهد که وسیله را به سه بخش کلی تقسیم بندی کنید، همه این بخش ها خودمختار و الکتریکی هستند. بخش اصلی آن کپسول است که دارای طول ۲٫۵ متر و عرض ۱٫۴ متر است. این بخش به نوبه خود بسته به ازدحام در جاده و نیاز کاربران یا اولویت های آن ها، به دو سیستم عامل مختلف متصل می شود. با کمک سیستم هوش مصنوعی موجود در این وسیله می توان شیوه سفر را انتخاب کرد.

اگر این وسیله توسط حمل و نقل جاده ای منتقل شود، به یک شاسی فیبر کربن متصل می شود که دارای چرخ هایی است و سیستم نیروی محرکه الکتریکی آن براساس باتریی است که دارای یک گستره ۱۳۰ کیلومتری از سرعت است. هنگامی که از کپسول جدا می شود، این واحد خود را به یک ایستگاه شارژ باتری می رساند تا اینکه کاربر دیگری آن را تقاضا کند.

زمانی که سرویس حمل و نقل هوایی نیاز باشد، این وسیله به سادگی توسط هواپیمای ۵ متری با ۸ روتور و ۴ موتور انرژی رسانی می شود و پرواز را به آسانی به صورت نشستن و برخاستن عمودی ممکن می سازد. ساختار آن به گونه ای است که تا ۱۰۰ کیلومتر را مستقل می تواند حرکت کند. طبق گفته ایرباس می توان در عرض ۱۵ دقیقه باتری آن را ۱۰۰% شارژ کرد.

بدون شک نقطه قوت دیگر این ماشین پرنده خلاقانه آن است که می تواند پیشنهاد خوبی برای سفرهای مورد نیاز محسوب شود. بدین صورت که کسانی که این سرویس را از طریق برنامه درخواست می کنند، مکان سوار شدن و رسیدن را خودشان انتخاب خواهند کرد.

با این وجود ایرباس هنوز تاریخ عملی شدن این فرضیه جالب را که به جهان ماشین های پرنده مربوط می شود، مشخص نکرده است. شرکت هواپیمایی خودش به موازات پروژه تاکسی پرنده در حال کار است، درحالی که شرکت های دیگر مانند Dutch-PAL-V اولین مدل خود دارای چنین خصوصیاتی را به بازار عرضه کرده اند.

ارسال نظر