مشخصات فنی دو گوشی آلکاتل آیدل 4 و آیدل 4 اس منتشر شد

ساعاتی پیش شاهد انتشار رسمی مشخصات فنی دو گوشی جدید برند آلکاتل در وبسایت رسمی این شرکت بودیم. این دو گوشی آلکاتل آیدل 4 و آلکاتل آیدل 4 اس نام دارند.

مشخصات فنی دو گوشی آلکاتل آیدل 4 و آیدل 4 اس منتشر شد

به گزارش کلیک، گوشی هوشمند آلکاتل آیدل 4 اس یا Alcatel Idol 4S از صفحه نمایشی 5.5 اینچی و از نوع AMOLED با وضوح تصویر 1440 در 2560 پیکسل یا اصطلاحا QHD بهره‌مند می‌شود. ابعاد کلی بدنه این محصول 6.99 در 75.4 در 153.9 میلیمتر بوده و وزن آن برابر با 149 گرم اعلام شده است. دوربین اصلی و سلفی این گوشی هم به ترتیب از سنسورهایی 16 و 8 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود.

گوشی هوشمند آلکاتل آیدل 4 اس از سیستم روی چیپ (SoC) MSM8976 با پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای و فرکانس کاری ماکسیموم 1.8 گیگاهرتز بهره‌مند بوده و سیستم عامل پیش فرض نصب و راه‌اندازی شده بر روی آن اندروید 6.0 مارشمالو خواهد بود. رم این گوشی ظرفیت 3 گیگابایتی را ارائه کرده و حافظه داخلی پیش فرض آن 32 گیگابایتی است. این محصول قابلیت پشتیبانی از حافظه جانبی را دارد، بنابراین کاربران علاقمند می‌توانند با استفاده از رم میکرو اس دی (Micro SD) نسبت به افزایش فضای ذخیره‌سازی دستگاه اقدام کنند. کمپانی آلکاتل این گوشی هوشمند را به باتری 3000 میلی آمپر ساعتی مجهز کرده است. همانطور که مشاهده کردید گوشی هوشمند آلکاتل آیدل 4 اس یک گوشی رده بالا محسوب می‌شود که مشخصات فنی جالبی را به همراه دارد. متاسفانه هنوز هیچ اشاره‌ای به قیمت دقیق این محصول و زمان عرضه آن نشده است.

1

در سمت مقابل گوشی هوشمند آلکاتل آیدل 4 یا Alcatel Idol 4 قرار دارد. این گوشی هوشمند از صفحه نمایشی 5.2 اینچی و از نوع IPS LTPS با وضوح تصویر 1080 در 1920 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ دی بهره می‌برد. دوربین اصلی آن از سنسوری 13 مگاپیکسلی تشکیل شده و دوربین سلفی آن به سنسوری 8 مگاپیکسلی مجهز است. ابعاد کلی بدنه این گوشی 7.1 در 72.5 در 147 میلیمتر بوده و وزن آن برابر با 130 گرم خواهد بود. گوشی هوشمند آلکاتل آیدل 4 از نظر ظرفیات رم شامل دو نسخه مختلف می‌شود. نسخه اول آن از رم 2 گیگابایتی و حافظه داخلی 16 گیگابایتی بهره‌مند بوده و نسخه دوم آن نیز به رمی 3 گیگابایتی و حافظه داخلی 16 گیگابایتی مجهز است. لازم به ذکر است که هر دو نسخه این محصول قابلیت پشتیبانی از حافظه جانبی را به همراه دارند و فضای ذخیره‌سازی اطلاعات آن‌ها با استفاده از رم میکرو اس دی تا سقف 512 گیگابایت قابل افزایش خواهد بود.

گوشی هوشمند آلکاتل آیدل 4 از سیستم روی چیپ MS8952 با پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای و فرکانس کاری ماکسیموم 1.7 گیگاهرتر بهره‌مند بوده و سیستم عامل پیش فرض نصب شده بر روی آن اندروید ام (Android M) خواهد بود. کمپانی آلکاتل در این محصول از یک باتری 2610 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است. با وجود این که هنوز به طور دقیق و رسمی اعلام نشده که این دو گوشی چه زمانی معرفی و عرضه می‌شوند، پیش بینی می‌کنیم که در جریان کنگره جهانی موبایل 2016 (MWC 2016) شاهد رونمایی رسیمی از این دو گوشی فاش‌سازی اطلاعات مربوط به قیمت آن‌ها باشیم.

2

منبع: gsmarena

ارسال نظر