استخدام 5000 کارمند جدید در شرکت علی بابا به دلیل شیوع کرونا

رسانه کلیک - شرکت بزرگ علی بابا قصد دارد تا به دلیل فراگیر شدن ویروس کرونا و افزایش تقاضا در سرویس های ابری، 5000 هزار کارمند جدید را به استخدام خود درآورد.

استخدام 5000 کارمند جدید در شرکت علی بابا به دلیل شیوع کرونا

بیش از 6 ماه است که جهان با بحران کرونا دست و پنجه نرم می کند. این پدیده غیر منتظره و ناخوشایند علاوه بر خانه نشینی، باعث شد تا کسب و کارهای بسیاری تعطیل شوند. همانطور که می دانید طی این مدت تقاضا برای برقراری تماس های تصویری، پخش زنده رویدادها و ذخیره سازی داده ها افزایش یافته است. به همین دلیل شرکت چینی علی بابا تصمیم گرفته تا جهت پاسخ دادن به نیازهای موجود، 5000 کارمند جدید را به استخدام خود درآورد. شبکه، پایگاه داده، سرورها، تراشه ها و هوش مصنوعی از جمله بخش هایی هستند که افراد در آن ها مشغول به کار خواهند شد. ناگفته نماند که علی بابا بزرگترین ارائه دهنده سرویس ابری در آسیا بوده و در جهان سوم است.

طبق گفته های جف ژنگ، رییس بخش هوش ابری شرکت، تحول دنیای دیجیتال برای مشاغل که قبلا انتظار می رفت تا 3 الی 5 سال به طول بیانجامد، اکنون ظرف یک سال انجام می شود.

آگهی استخدام علی بابا پس از ماه آوریل منتشر شد؛ یعنی پس از آنکه شرکت بیش از 200 میلیارد یوان (28 میلیارد دلار) را به خرید مراکز داده بیشتر طی سه سال آینده اختصاص داد. درآمد حاصل از سرویس های ابری این شرکت در سال 2020 حدود 40 میلیارد یوان (5.7 میلیارد دلار) افزایش یافته است؛ یعنی 62 درصد سود بیشتر نسبت به سال گذشته.

بحران بیکاری در زمان همه گیری ویروس افزایش چشمگیری داشته است. با این حال تغییر عادت مصرف کنندگان و افزایش تقاضا باعث شده تا در برخی شرکت ها کمبود نیروی انسانی احساس شود و مدیران در صدد استخدام افراد جدید برآیند.

کروگر، دلار جنرال و الدی از جمله شرکت های خرده فروشی هستند که اقدام به استخدام نیروی کار کرده اند. در صنایع جنگ افزاری ریتیون و شرکت داروسازی GlaxoSmithKline هم فرصت های شغلی بسیاری به وجود آمده است. در حوزه تکنولوژی نیز گروه پی پال، اپیک گیمز و ریوت گیمز به استخدام افراد جدید روی آورده اند.

آمازون، مایکروسافت و الفابت گوگل نقش بزرگی در پیشرفت سرویس های ابری دارند؛ به طوریکه اغلب خدمات محاسباتی همچون ذخیره سازی، پایگاه داده، نرم افزار وآنالیز از طریق اینترنت، به واسطه این شرکت ها ارائه می شود.

طبق تبلیغات موجود در لینکدین، مایکروسافت به منظور جبران نیروی کار لازم برای سرویس ابری Azure، صدها نفر را به استخدام خود در می آورد. آمازون و گوگل نیز شرایط مشابهی دارند و برای توسعه سرویس ابری خود از هیچ کاری دریغ نمی کنند. شرکت نرم افزاری VMware هم در حال حاضر بیش از 1350 فرصت کاری مناسب را در سراسر جهان به وجود آورده است.

از طرفی تعطیلی مراکز آموزشی و برگزاری کلاس ها و همایش های آنلاین نیز سبب افزایش تقاضا برای ارائه خدمات ابری در سراسر جهان را افزایش شده است. سرویس ارتباط تصویری شرکت گوگل یعنی Google Meet از ماه ژانویه شاهد افزایش 30 درصدی میزان مصرف بوده و تعداد افرادی که در این شش ماه به سرویس اضافه شده اند بیش از 3 میلیون نفر بوده است. ناگفته نماند که گوگل میت روزانه بیش از 3 میلیارد تماس ویدیویی را سرویس دهی می کند. پلتفرم ارتباطی اسلک، سیسکو و زوم نیز علاوه بر ثبت نام میلیون ها کاربر جدید، افزایش چشمگیری در برقراری ارتباطات داشته اند.

ارسال نظر