ذخیره کل محتوای اینترنت بر روی یک میلیارد DVD

شاید تا کنون از خود پرسیده باشید براستی اینترنت چقدر حجم دارد؛ برای درک و فهم جواب این سوال باید گفت؛ حجم اینترنت معادل ظرفیت مغز یک میلیون انسان است.

ذخیره کل محتوای اینترنت بر روی یک میلیارد DVD

به گزارش کلیک به نقل از تسنیم،شاید تا کنون از خود پرسیده باشید براستی اینترنت چقدر حجم دارد؛ برای درک و فهم جواب این سوال باید گفت؛ حجم اینترنت معادل ظرفیت مغز یک میلیون انسان است. حال با دانستن این نکته که مغز هر انسان ظرفیتی در حد ۱ تا ۱۰ ترابایت گنجایش دارد و با احتساب میانگین ۵ ترابایت گنجایش برای یک مغز، این عدد شامل مغز یک میلیون انسان می شود.در روشی دیگر اگر بخواهیم این حجم را اندازه بگیریم رقمی معادل ۵ میلیون ترابایت، ۵ میلیارد گیگابایت و در نهایت ۵ تریلیون مگابایت را شامل خواهد شد.

برای شبیه سازی این حجم به روش دیگر تصور کنید که یک ترابایت را می‌توان روی ۲۱۲ دی وی دی یا ۴۰ دیسک بلوری blue ray ضبط کرد، پس برای ذخیره‌سازی کل حجم اینترنت به یک میلیارد DVD یا ۲۰۰ میلیون دیسک بلوری نیاز است.

۲- تعداد کاربران اینترنت: براساس آمار از حدود هفت میلیارد جمعیت جهان چیزی حدود دو تا سه میلیارد نفر به اینترنت دسترسی دارند که این دسترسی در نقاط مختلف متفاوت است. در اروپا حدود هفتاد درصد، آمریکای شمالی سه چهارم، استرالیا و اقیانوسیه ۶۰ درصد، خاورمیانه ۲۹ درصد، در آسیا ۲۰ درصد و در آفریقا ۸ درصد مردم به اینترنت دسترسی دارند. ۴۲۰ میلیون چینی (چیزی حدود ۳۱ در صد کل دنیا) سپس آمریکایی ها در حدود ۲۴۰ میلیون (۷۴درصد کل دنیا)، ژاپن ۱۰۰ میلیون نفر، هند ۸۱ و برزیل ۷۶ میلیون کاربر اینترنتی دارند.

انگلیس به‌عنوان کشوری که بیشترین کاربر اینترنتی را در مقایسه با تعداد جمعیت خود دارد شناخته شده است (۸۶درصد کل جمعیت خود) و هند با ۱٫۱۷۳ میلیون نفر جمعیت تنها ۶٫۰۹ کاربر اینترنت دارد. ضریب نفوذ اینترت در جهان چیزی حدود ۲۸٫۰۷ درصد است.

۳- توییتر با شروع کار خود از سال ۲۰۰۶ تا کنون اعلام کرده است که ۲۸۶ میلیون کاربر را جذب خود کرده است. روزانه چیزی حدود ۳۰۰ میلیون توییت ارسال می شود که این میزان در سال ۲۰۰۷ تنها ۵ هزار بود، در سال ۲۰۰۸، این عدد به ۳۰۰ هزار و در سال ۲۰۰۹ به ۲٫۴ میلیون رسید. امروزه در هر ثانیه ۶۰۰ توییت ارسال می‌شود!

۴- فیس بوک آمار کابران خود را در حدود ۱٫۶ میلیارد نفر اعلام کرده که از این تعداد ۹۳۶ میلیون کاربر فعال دارد و ۳۹۹ میلیون یعنی حدود ۳۰ درصد از طریق موبایل وارد این شبکه می شوند. مارک زاکربرگ معتقد است که هر کاربر روزانه ۴۰ دقیقه را در فیس بوک سپری میکند.

۵-- دلایل استفاده از اینترنت موبایل : ۱۶ درصد از مردم برای سرگرمی، ۱۰ درصد برای دسترسی به اطلاعات، ۱۳ درصد برای مقاصد اقتصادی و مدیریت امورات مالی و بانکی، ۳۴ درصد برای استفاده از امکانات پرداخت الکترونیکی و ۵ درصد برای بازی و خرید.

۶- هر ماه، کاربران اینترنت ۱۲٫۲ میلیارد ویدئو تماشا می‌کنند. فقط در آمریکا، به تنهایی، در هر ماه ۹۲۴ میلیون ویدئو در سایت hulu مشاهده می‌شود.

ارسال نظر