کل پهنای باند اپراتورهای موبایل کشور ۱۸۵ مگاهرتز است

کل پهنای باند فرکانسی در اختیار اپراتورهای موبایل کشور ۱۸۰MHz است در حالی‌که طی دو سال آینده باید به چندین برابر برای توسعه نسل‌های بالاتر ارتباطی برسد.

کل پهنای باند اپراتورهای موبایل کشور ۱۸۵ مگاهرتز است

به گزارش کلیک، حمیدرضا نیکوفر، قائم مقام اپراتور اول گفت: دو سه سال بعد از رونق GSM در دنیا، ایران فعالیتش را در حوزه این استانداردها شروع کرد و جزو اولین کشورهایی بودیم که موبایل را به کشور آوردیم.
قائم مقام اپراتور اول افزود: بعد از ۲۲ سال از عرضه موبایل تقریبا دو سال است که به سمت UMTS رفته‌ایم، علی‌رغم اینکه سریعا نسل دوم موبایل را توسعه دادیم اما ۲۰ سال روی آن ماندیم در حالی‌که مدت زمان سرمایه‌گذاری در نسل‌های ارتباطی معمولا ۱۰ سال است.
نیکوفر اضافه کرد: متأسفانه در زمینه دیتا سیاست کشور مناسب نبود و بعد از سال‌ها انتظار به سمت CDMA رفتیم و تکنولوژی وایمکس را انتخاب کردیم در حالی‌که الان کل شبکه وایمکس باید ارتقا یابد و حتی دیوایس‌های سمت کاربران جمع آوری شود.
وی اظهار داشت: اعضای هیات مدیره کنگره جهانی GSMA از میان ۲۵ اپراتور اول دنیا انتخاب می‌شود، اپراتور اول در میان اپراتورهای بین‌المللی و ملی رتبه ۲۲ را دارد و از این حیث می‌تواند یکی از اعضای هیات مدیره آن باشد.
قائم مقام اپراتور اول بیان کرد: فرکانس، چالش اصلی ما در توسعه تکنولوژی LTE است. جالب است بدانید کل پهنای باند فرکانسی در اختیار اپراتورهای موبایل کشور ۱۸۰MHz است در حالی‌که طی دو سال آینده باید به چندین برابر برای توسعه نسل‌های بالاتر ارتباطی برسد.
او همچنین گفت: در فرکانس‌های کنونی که برای توسعه نسل چهارم ارتباطی دریافت کردیم، توسعه را به سختی خواهیم داشت در حالی‌که از الان باید برای اختصاصی فرکانس ۶GHz نقشه راه توسعه داشته باشیم.
نیکوفر تصریح کرد: برای تعیین نقشه راه در این زمینه شاید اروپا بهترین انتخاب برای اقتباس در زمینه قوانین و استانداردها نباشد زیرا در حال حاضر شاهد پیشرفت چین در حوزه نسل‌های ارتباطی هستیم و اپراتورهای آن جزو بزرگترین‌های دنیا هستند.
وی گفت: چین در حال حاضر سه اپراتور بزرگ دارد در حالی‌که اگر می‌خواست از سیاست‌های اروپا اقتباس کند باید الان ۴۰ یا ۵۰ اپراتور می‌داشت.
نیکوفر تصریح کرد: ایران طی سال‌های آینده حداقل به ۵۰۰MHz فرکانس فقط برای موبایل نیاز دارد.

ارسال نظر