حرکت تمامی قطارهای هلند با انرژی بادی

انرژی‌های تجدید‌پذیر در هلند به میزان گسترده‌ای در حال افزایش است و نمونه آن عملی کردن طرح راه‌اندازی قطار‌ها با نیروی باد است.

حرکت تمامی قطارهای هلند با انرژی بادی

به گزارش کلیک- در ابتدا، قرار بود که در سال ۲۰۱۸ قطار‌هایی در هلند راه‌اندازی شوند که به طور کلی با انرژی‌های تجدید‌پذیر کار می‌کنند. اما اینطور به نظر می‌رسد که مقامات توانسته‌اند امسال این هدف را عملی کنند.

از اول ژانویه امسال، تمام قطار‌های ناوگان حمل و نقل عمومی با استفاده از انرژی‌های تجدید‌پذیر، یعنی نیروی باد حرکت می‌کنند. سرزمین تاریخی آسیاب‌های بادی در توسعه انرژی بادی، پیشتاز است. به گفته سایت dutchnews.nl در حال حاضر تعداد ۲۲۰۰ توربین بادی در سراسر کشور وجود دارد. این آسیاب‌های بادی انرژی مورد نیاز ۲٫۴ میلیون خانه را تامین می‌کنند. قطار‌ها، سالیانه به تنهایی حدود ۱٫۲ میلیون کیلووات ساعت برق مصرف می‌کنند که تقریبا انرژی مصرفی کل هر خانه در بزرگ‌ترین شهر کشور، یعنی آمستردام است.

این کار با همکاری شرکت هلندی Eneco که یک شرکت عرضه‌کننده انرژی پایدار است، به انجام رسید.

به گفته Michel Kerkhof مدیر حساب شرکت Eneco، چیزی که این قرارداد و همکاری را منحصر به فرد می‌سازد، کاهش بسیار در میزان انتشار گاز CO2 است.

استفاده از انرژی باد در هلند به سرعت در حال گسترش است، در حالی که کشور‌های دیگر هم به سمت افزایش تولید انرژی‌های تجدید‌پذیر می‌روند.

در ماه آگوست سال گذشته، طبق گزارشی که از کشور اسکاتلند منتشر شد، مزرعه‌های بادی این کشور قادر به تولید ۱۰۶ درصد از کل انرژ‌ی مورد نیاز کشور بودند. اسکاتلند برنامه‌هایی دارد تا سال ۲۰۲۰ به کشوری با ۱۰۰ درصد کربن صفر (انرژی صفر) تبدیل شود. آن‌ها همچنین در انرژی کشندی یا انرژی جزرومد برای دستیابی به این هدف، سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

آمریکا هم گام‌های در تولید برق بادی برداشته است. به گفته انجمن انرژی بادی آمریکا (AWEA)، بیشتر از ۴۸۸۰۰ توربین در آمریکا وجود دارد که در مجموع امکان تولید ۷۳۹۹۲ مگاوات برق از طریق انرژی بادی را می‌دهد.

ما در میان یک انقلاب انرژی پاک هستیم. برخی مطالعات نشان می‌دهند که کشور‌های بزرگی مانند آمریکا می‌توانند تا سال ۲۰۵۰ به طور کامل با انرژی‌های تجدید‌پذیر تامین انرژی شوند.

ارسال نظر