همه‌ی مشکلاتی که آیفون ۸ را به تاخیر خواهد انداخت

رسانه کلیک - گزارشات متعددی بدست آمده که پرچمدار بعدی شرکت اپل یعنی آیفون ۸ بنا به دلایلی با تاخیر چند ماه عرضه خواهد شد.

همه‌ی مشکلاتی که آیفون ۸ را به تاخیر خواهد انداخت

گزارش‌هایی در هفته‌های گذشته ارائه شده که مهندسان اپل در مراحل ساخت آیفون ۸ یا آیفون پرو و یا هر آیفون دیگری که اسم آن هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است، به مشکل برخورده‌اند. فهرستی از این مشکلات تهیه شده که احتمالا از عوامل اصلی تاخیر در عرضه آیفون ۸ هستند. بدیهی است که همه این گزارشات ممکن است اشتباه باشند و آیفون ۸ در زمان اصلی خود به بازار های جهانی عرضه شود اما هرچقدر که به زمان برگزاری کنفرانس اپل (ماه سپتامبر) نزدیک می‌شویم این گزارشات و شایعات به اوج خود می‌رسند.

شارژر بی‌سیم

چند روز پیش یکی از وبلاگ‌نویسان اپل در صفحه شخصی توییتر خود توییتی را ارسال کرد که از تاخیر در عرضه شارژر بی‌سیم آیفون ۸ خبر داد. در روز سه‌شنبه یکی از منابع خبری شرکت اپل تایید کرد که شارژر بی‌سیم مشکلاتی را برای اپل ایجاد کرده است اما این مشکلات به بخش نرم‌افزار آیفون ۸ مربوط هستند نه بخش سخت‌افزار! آیفون ۸ دارای چندین فناوری جدید مثل شارژ بی‌سیم خواهد بود که در تاریخ اپل بی‌سابقه است. پیاده‌سازی برخی از این فناوری‌های جدید کار پیچیده‌ای است و ممکن است موجب تاخیر در عرضه یا عدم عرضه کامل دستگاه شود. به همین دلیل احتمال آن می‌رود که اپل لوازم شارژ بی‌سیم را همراه گوشی ارائه کند اما بعدا آن را فعال نماید. چنان که قبلا نیز چنین اتفاقاتی سابقه داشته است. آخرین نمونه از این اتفاقات، حالت پرتره در آیفون ۷ پلاس بود که هنگام عرضه به بازار سنسورها و تراشه‌های مخصوص این کار روی گوشی تعبیه شده بود، اما پس از تکمیل نرم افزار مربوطه فعال شد.

حسگر اثر انگشت

احتمالا بهترین ویژگی موجود در آیفون ۸ تعبیه Touch ID در زیر صفحه نمایش آیفون ۸ باشد. ما شماری از شایعات درباره مشکلات آن شنیده‌ایم. با این وجود شرکت اپل در حال بررسی مشکلات و حل آنان است. گزارش‌ها حاکی از آن است با توجه به این که صفحه نمایش آیفون ۸ تقریبا تمام سطح گوشی را فرا گرفته، اپل در حال تلاش برای جاگذاری حسگر اثر انگشت در یک مکان مناسب است. پیش‌تر شایعاتی مبنی بر استفاده از شناسایی اثر انگشت توسط امواج فراصوت شنیده شده بود که به احتمال فراوان این شایعه به حقیقت بپیوندد. این مورد نیز می‌تواند یکی از دلایل اصلی تاخیر عرضه آیفون ۸ به بازارهای جهانی باشد.

سنسور سه‌بعدی

با توجه به مسائل مربوط به Touch ID، یکی دیگر از ویژگی‌های آیفون ۸ که در کانون توجه قرار گرفته است: اسکن سه‌بعدی (سنسور سه‌بعدی) است. آیفون ۸ از یک اسکنر سه‌بعدی در بدنه پشتی برخوردار خواهد بود که می‌تواند عمق را بهتر در برنامه‎های توسعه یافته با محوریت واقعیت افزوده (AR) تشخیص دهد و سیستم فوکوس خودکار دقیق‎تری نیز برای عکاسی با آن همراه شده است. اپل با حسگر سه بعدی جدیدش نیز مشکلاتی را دارد. گزارش اخیر بلومبرگ می‌گوید که این حسگر برای تشخیص چهره کاربران به منظور باز کردن قفل گوشی به جای حسگر اثر انگشت مورد استفاده قرار خواهد گرفت. البته اپل در این زمینه مشکل سخت افزاری نداشته و تنها مشکل روند تکمیل نرم افزار کارآمد برای فعالیت این حسگر است.

نمایشگر OLED

حتی نمایشگر‌های آیفون ۸ نیز می‌توانند برای مهندسان اپل مشکل‌ساز باشند. گزارش‌هایی از منابع خبری مختلف بدست آمده که به دلیل کمبود پنل OLED تنها ۳ الی ۴ میلیون آیفون ۸ تا زمان عرضه آماده خواهد شد. شرکت سامسونگ سال‌هاست که گوشی‌های OLED با نمایشگر OLED به بازار‌های جهانی عرضه می‌کند و سال‌های متمادی از پنل‌های OLED در طراحی،توسعه و ساخت گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کند. بنابراین باور کردنش سخت است که شرکت اپل نتواند پنل‌های OLED کافی برای آیفون بعدی خود آماده کند. البته شاید تکنولوژی اسکن اثر انگشت روی صفحه نمایش به نوع دیگری از پنل‌های OLED نیاز داشته باشد که در نتیجه حجم تولید را سخت‌تر می‌کند. تولید صفحه نمایش منحنی OLED برای آیفون ۸ در سراسر دنیا با کمبود امکانات مواجه است. اپل که تا به حال از این نوع صفحه نمایش در گوشی‌های خود بهره نبرده بود، پیش از این بخش عمده‌ای از صفحه نمایش‌های خود را از شرکت رقیب خود، سامسونگ تامین می‌کرد.

اساساْ هر ویژگی یا تکنولوژی که شایعه شده همراه با آیفون ۸ معرفی خواهد شد از دلایل مشکل‌ساز و اصلی تاخیر در عرضه آیفون ۸ هستند. برخی از گزارش‌ها ممکن است اشتباه باشند اما بعید به نظر می‌رسد که همه آن‌ها اشتباه باشند. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد شرکت اپل مجبور است برای عرضه مهم‌ترین گوشی‌هوشمند خود در ۱۰ سال گذشته، تاخیر‌هایی را داشته باشد تا یک گوشی هوشمند بی عیب و نقص در مراسم ۱۰ سالگی آیفون معرفی کند. قبلا شنیده‌ بودیم که آیفون ۸ به دلایل گفته شده ممکن است در یکی از ماه‌‌های اکتبر یا نوامبر به بازارهای جهانی عرضه شود.

ارسال نظر