نگرانی کاربران از نقض حریم خصوصی توسط فیسبوک

رسانه کلیک - نگرانی کاربران از نقض حریم خصوصی آن ها توسط فیسبوک از جمله مشکلاتی است که این شرکت برای فروش محصول جدید خود به نام Aloha با آن روبرو خواهد بود.

نگرانی کاربران از نقض حریم خصوصی توسط فیسبوک

فیسبوک در حال ساخت یک رقیب جدی برای Amazon Echo، یکی از محصولات محبوب شرکت آمازون در زمینه چت تصویری است، محصول جدید Aloha نام دارد، و انتظار می رود در اواسط بهار سال ۲۰۱۸ از آن رونمایی شود؛ اما پیشینه نامناسب فیسبوک در سوء استفاده از اطلاعات شخصی کاربران موجب شده است تا مهمترین نتیجه این شرکت از تحقیقات انجام شده، نگرانی افراد از نقض حریم خصوصی آن ها باشد، قابلیت تشخیص کاربر با استفاده از چهره نیز یکی از مواردی است که این نگرانی را افزایش داده است.

برای آزمایش Aloha و ثبت بازخورد کاربران، فیسبوک محصول جدید را در نقاط مختلف یک منزل مسکونی قرارداد و همانطور که اشاره شد مهمترین نتیجه ثبت شده نگرانی افراد شرکت کننده، از احتمال نقض حریم خصوصی در برخی از نقاط خانه به ویژه اتاق خواب ها بوده است.

اما فیسبوک نیز در پاسخ به این بازخوردها راه های خلاقانه ای را برای تبلیغات Aloha استفاده خواهد کرد، به عنوان مثال معرفی محصول جدید به عنوان وسیله ای با کاربری بسیار آسان برای افراد مسن که می خواهند با سایر اعضای خانواده خود به راحتی در ارتباط باشند، و البته احتمال فروش Aloha بدون وجود نام فیسبوک بر روی آن، با هدف فاصله گرفتن از برند فیسبوک و مسایل پیرامون آن.

برای استفاده از Aloha به یک حساب کاربری در وب سایت فیسبوک نیاز خواهید داشت و این به معنی وجود انکار ناپذیر تعامل بین اطلاعات کاربر و یک شبکه اجتماعی است، البته فیسبوک پیشتر نیز با مشکلات و موارد مربوط به حریم خصوصی کاربران برای فروش محصولات خود مواجه بوده است، برای مثال تجربه ناخوشایند سال ۲۰۱۳ از شکست پروژه Facebook Home که مربوط به همکاری با شرکت HTC در زمینه تولید یک گوشی تلفن همراه با سیستم عامل اندروید و دارای اپلیکشین های فیسبوک بود.

ارسال نظر