صاحبان ایکس باکس وان خوشحال باشند؛ ذخیره‌سازی تنظیمات کنسول در Cloud

رسانه کلیک - فرم ور جدید ایکس باکس قرار است گیمرها را حسابی شگفت‌زده کند. یکی ازویژگی های جالب این بسته بروزرسانی، امکان ذخیره‌سازی تنظیمات کنسول در فضای ابری Cloud است.

صاحبان ایکس باکس وان خوشحال باشند؛ ذخیره‌سازی تنظیمات کنسول در Cloud

به گزارش کلیک ؛ وب‌سایت انگجت در مطلبی نوشت؛ مایکروسافت همواره در تلاش است زندگی را برای کاربران ایکس باکس One X راحت‌‌تر کند. از این رو فرم‌ور آلفای این کنسول را منتشر کرد تا کاربران آسان‌تر از قبل عملیات راه‌اندازی کنسول خود را آغاز کنند.

ورژن اولیه این فرم‌ور قادر است علاوه بر بازی های ذخیره شده در کنسول، تنظیمات محیط Home دستگاه را در فضای ابری Cloud ذخیره‌سازی کند. بنابراین، کاربران دیگر لازم نیست زمان زیادی را صرف پیکربندی و آماده‌سازی محیط کاربری کنسول خود کنند.

این فرم‌ور همچنین به منزله تحقق وعده مایکروسافت مبنی بر راه‌اندازی سرویس بازی های هدیه (Game Gifting) است که گیمرها از طریق آن می‌توانند شمار زیادی از بازی های ایکس باکس وان و افزونه های بازی (از قبیل مراحل و کاراکترهای گوناگون) را به یکدیگر هدیه دهند. تنها کافی است کاربر ایمیل یا گیمرتگ فرد مورد نظرش را داشته باشد تا به راحتی این آیتم ها را برایش ارسال کند.

علاقه مندان به بازی همچنین در فرم ور جدید ایکس باکس می‌توانند قسمت باشگاه (Club) را به محیط هوم کنسول اضافه کنند تا در جریان جدیدترین اتفاقات گروه خود قرار گیرند. ضمن اینکه قسمت راهنمایی‌ها (Guide) شامل هاب مینی گیم هایی است که اخیرا کاربر بازی کرده است؛ با این مزیت که برای چک کردن محتویات هاب، دیگر لازم نیست از بازی خارج شوید.

یکی دیگر از تغییرات شگفت انگیز ایکس باکس وان ایکس با فرم‌ور جدید این است که می‌توانید امتیازات خود را در پروفایل های شخصی یا عمومی ذخیره کنید. این ویژگی برای گیمرهایی مناسب است که نسبت به عمومی شدن امتیاز بعضی از بازی هایشان حساسیت دارند.

ارسال نظر