آلفابت در رقابت بورس اپل را پشت سر گذاشت

روز چهارشنبه، آلفابت با رشد سه درصدی ارزش سهامش در بازار بورس، با پشت سر گذاشتن اپل در صدر ارزشمندترین شرکت های جهان قرار گرفت.

آلفابت در رقابت بورس اپل را پشت سر گذاشت

به گزارش کلیک، آلفابت یکی از قدرتمندترین برندها در عرصه تکنولوژی به شمار می آید. این شرکت که زیر مجموعه هایی نظیر گوگل، اندروید، یوتیوب و .... را در برگرفته، روز گذشته با رشد سه درصدی ارزش سهام در بازار بورس به بالاترین ارزش دست یافت.

بازار بورس روز گذشته را با شوکی عظیم آغاز کرد. پس از سال ها که سهام اپل در صدر بود، آلفابت با رشد سه درصدی به ارزش خالص 547.1 میلیارد دلاری دست یافت که در مقایسه با ارزش خالص 529.3 میلیارد دلاری اپل ملبغی هنگفت به حساب می آید.

در ادامه روند این رویداد اقتصادی، اپل در لیست پنج شرکت بزرگ جهان به جایگاه دوم نزول کرد. اگرچه آلفابت در صدر این لیست قرار دارد اما جایگاه اپل همچنان در مقایسه با شرکت هایی نظیر مایکروسافت با ارزش سهام 425.7 میلیارد دلاری، شرکت فیس بوک با ارزش سهام 326.2 میلیارد دلاری و همچنین شرکت نفتی اکسن موبیل با ارزش خالص 310.1 میلیارد دلاری، همچنان برتری دارد.

به گفته کارشناسان ، آخرین تجربه شکست ارزش اپل در بازار بورس به فوریه سال 2010 برمی گردد، که ارزش سهام گوگل در مقایسه با این شرکت سه درصد افزایش را در بر داشت.

منبع: cnbc news

ارسال نظر