گوگل یک شهر برای خود می سازد

شایعاتی بر سر زبان ها افتاده که آلفابت، شرکت مادر گوگل، قصد ساخت یک شهر تکنو-تخیلی را دارد. اما اندازه و عملی بودن یک شهر "بر پایه اینترنت" سوالاتی را ذهن ایجاد می کند.

گوگل یک شهر برای خود می سازد

به گزارش کلیک، طبق شایعات آزمایشگاه Sidewalk، که یک آزمایشگاه کوچک زیر نظر آلفابت است، رهبری این پروژه را در دست دارد. مدیر عامل این شرکت دن داکتراف، این اطلاعات را منتشر کرد.

داکتراف در این مورد سربسته سخن گفت و اعلام نمود که واقعا نمی توانست در چشم انداز یک شرکت بزرگ تکنولوژی ساخت یک شهر را تجسم کند. ولی در نهایت با الگو گیری از مدل والت دیزی که در اواسط دهه ۱۹۶۰ شهری را برای شرکت خود ساخت، توانست این موضوع را بهتر هضم کند.

داکتراف که مدیر عامل سابق بلومبرگ و معاون سابق شهردار شهر نیویورک است، افزود: ساخت یک شهر از ابتدا می تواند سیاست های دولتی را در مورد این شرکت به تجدید نظر وادار کند و در سیاست های اجتماعی و مدیریت اطلاعات محوری نیز کمک نماید. فکر کردن در مورد یک شهرستان که از اینترنت سرچشمه می گیرد کمی سخت است ولی ساخت آن می تواند مهر تاییدی بر رد کردن سختی آن باشد. ما باید برای ساخت یک شهر تمام جوانب کاری را در نظر بگیریم. مثلا هر شخص دارای علایق خاص خود است. یا امور سیاسی و اجرایی باید به درستی اجرا شوند. در ضمن نباید مسائل مربوط به امور رفاهی شهروندان که در واقه کارکان شرکت هم هستند فراموش شود.

این پروژه قاعدتا باید متفاوت (و به طور ذاتی بلند پروازانه تر) از کار فعلی آزمایشگاه Sidewalk با وزارت حمل و نقل باشد. چرا که آن پروژه متمرکز بر تشویق شهروندان برای استفاده از خودروهای بدون نیاز به راننده و ارائه شیوه های نوین حمل و نقل است.

ماه گذشته وزارت حمل و نقل ۱۰۰ میلیون دلار کمک مالی به هفت شهرستان برای بررسی مشکلات حمل و نقل اهدا کرد و ۵۰ میلیون دلار هم برای بهترین ایده شهرستانی وعده داد.

آمریکا دارای سابقه طولانی در آن چه که به عنوان "جنبش شهر جدید" شناخته شده است، دارد که قدمت آن به قرن بیستم و در زمان بازسازی شهرها پس از جنگ جهانی دوم باز می گردد.

اساسا این ایده سعی دارد با ساخت یک شهر از ابتدا مشکلات آن را به بهترین نحو ممکن حل نماید، که در این راه قطعا برخی شهرها موفق تر از دیگران بودند. اما معلوم نیست که چگونه ایده بلند پروازانه آلفابت اجرایی خواهد شد، حتی اگر این شهر ساخته شود.

منبع: gizmodo

ارسال نظر