الراوی پیام رسان جدید تروریست های داعش

تروریست های داعش پس از رانده شدن از واتس اپ، تلگرام و سایر مسنجرهای اندروید، این بار قصد دارند با یک اپلیکیشنی امن به نام "الراوی" دور هم جمع شوند.

الراوی پیام رسان جدید تروریست های داعش

به گزارش کلیک، متون رمزگذاری شده این مسنجر جدید کار دولت ها برای جاسوسی طرح ها و نقشه های گروه تروریستی داعش را سخت تر خواهد کرد.

خبر ظهور این مسنجر جدید توسط شبکه ضد تروریستی موسوم به Ghost Security Group افشا شد. پیش از این نیز این شبکه موفق شد پرچم تروریست های داعش در تلگرام را پایین بیاورد.

هرچند فرض این موضوع که شبکه الراوی بتواند سطوح امنیتی بالایی مانند تلگرام و واتس اپ برای کاربرانش ایجاد کند، کمی محال به نظر می رسد اما به هر ترتیب این مسنجر جدید به تروریست ها آزادی می دهد تا بدون هرگونه محدودیتی در گروه داعش از آن استفاده کنند.

دانلود الراوی از طریق Google Play امکان پذیر نیست و کاربران این شبکه بایستی آن را از طریق مسیرهای تاریک اینترنتی به دست آورند.

ظهور چنین امکاناتی این سوال را در اذهان ایجاد می کند که شبکه تلفن همراه چه سیاست هایی را در قبال تروریست پیش خواهد گرفت؟به نظر می رسد دولت ها در تلاش هستند تا از راه های مختلف به ویژه عملیات های سری و جاسوسی در مقابل حمله های تروریستی ایستادگی کنند، که در این صورت و به طور حتم حریم شخصی افراد جامعه نیز در معرض خطر قرار می گیرد.

شرکت های Apple و Google به راحتی با خروج اپلیکشن های خشونت بار از لیست فروش خود می توانند در مقابل تروریست قرار بگیرند. اما سوال اصلی این است که آیا تمایلی در شرکت های اپراتور گوشی های همراه نیز برای ایجاد موانع بیشتر در سیستم های گوشی همراه برای مبارزه با تروریست وجود دارد؟

منبع: techcrunch

ارسال نظر