امکان تغییر والپیپر نمایشگر همیشه روشن در اندروید P فراهم می شود

رسانه کلیک - آن طور که از کدهای نسخه آزمایشی سیستم عامل اندروید P بر می آید، ظاهرا قابلیت تغییر والپیپر نمایشگر همیشه روشن روی این پلتفرم فعال خواهد شد.

امکان تغییر والپیپر نمایشگر همیشه روشن در اندروید P فراهم می شود

در اوایل ماه مارس، نسخه آزمایشی سیستم عامل اندروید پی برای توسعه دهندگان عرضه شد و به این ترتیب، نگاه ها به اولین ورژن از این پلتفرم افتاد. حالا بعد از گذشت یک ماه، برنامه نویسان هنوز در حال پیدا کردن رمز و رازهای نهفته در کدهای آن هستند که به ایجاد قابلیت های جدید منجر می شود.

در وب سایت XDA یکی از توسعه دهندگان با نام Mishaal Rahman به تازگی به این موضوع دست پیدا کرده که کاربران گوشی های پیکسل 2 و Pixel XL 2 امکان تغییر والپیپر نمایشگر همیشه روشن را خواهند داشت.

سامسونگ با معرفی گوشی گلکسی S7، شهرت تازه و درخشانی به نمایشگر همیشه روشن بخشید و به این ترتیب کاربران بدون نیاز به روشن کردن صفحه نمایش، قادر بودند تا ساعت را مشاهده یا در صورت دریافت نوتیفیکیشن های مختلف، از آن اطلاعات پیدا کنند. گوگل نیز تصمیم گرفت تا این قابلیت را به Pixel 2 و پیکسل ایکس ال 2 بیاورد. همین موضوع باعث شد تا علاقمندان به طراحی رام های مختلف، این ویژگی را به سیستم عامل متن باز اندروید اضافه کنند.

با تمام این تفاسیر، نمایشگر همیشه روشن در گوشی ها با یک صفحه مشکی رنگ همراه بود که متون سفید رنگ روی آن قرار گرفته بود که طبق اشارات بالا، حاوی ساعت و نوتیفیکیشن هاست. اما رحمان بعد از جست و جو در کدهای گوشی Pixel XL 2 با نسخه آزمایشی سیستم عامل اندروید P، به یک مورد خاص رسید که حکایت از قابلیت تغییر والپیپر صفحه نمایش همیشه روشن برای پرچمداران گوگل دارد.

البته هنوز مشخص نیست که این والپیپر، یک تصویر ثابت و همیشگی خواهد بود یا تنها با دریافت نوتیفیکیشن ها ظاهر شده و سپس مجددا به حالت سیاه تبدیل می شود.

بد نیست بدانید که اضافه شدن تصویر به نمایشگر همیشه روشن باعث مصرف باتری بیشتر می شود. به این ترتیب آیا این قابلیت می تواند به نفع کاربران باشد؟ اضافه شدن والپیپر به صفحه نمایش همیشه روشن می تواند یک اتفاق هیجان انگیز به نظر بیاید، اما مسلما عمر مفید باطری یه مقوله مهم تر برای کاربران محسوب می شود.

در نهایت باید بگوییم که این نسخه همانطور که از نامش پیداست، حالت آزمایشی دارد و به این معنا نیست که تمام گزینه های قرار گرفته در آن، به عنوان قابلیت جدید در نسخه نهایی سیستم عامل اندروید پی در دسترس عموم کاربران قرار گیرد.

ارسال نظر