دوربین هوشمند آمازون ویژه کسب و کارها با قیمت 250 دلار رونمایی شد

رسانه کلیک - دوربین هوشمند آمازون ابزاری هوشمند و جدید که قرار است کسب‌وکارها را به کمک فناوری‌های هوش مصنوعی به سود بیشتری برساند.

دوربین هوشمند آمازون ویژه کسب و کارها با قیمت 250 دلار رونمایی شد

آمازون یکی از شرکت‌های پیشتاز در عرصه تولید محصولات هوش مصنوعی است هرچند شاید بسیاری از افراد این کمپانی را بیشتر با فروشگاه اینترنتی بشناسند اما آمازون فراتر از یک فروشگاه آنلاین است. این کمپانی مشهور به تازگی از دوربین هوشمندی با نام DeepLens رونمایی کرده که 250 دلار قیمت دارد و برای کسب‌وکارها و توسعه‌دهندگان طراحی و ساخته شده است. کمپانی آمازون ادعا کرده که این دوربین قراراست با Clips گوگل رقابت کند.

DeepLensn دوربین هوشمند آمازون قابلیت‌هایی مانند تشخیص چهره افراد، تصاویر و اجسام را دارد و با توجه به پستی که این شرکت در وبلاگ خود منتشر کرده این دوربین می‌تواند انسان‌های مختلف را از هم سگ‌ها و گربه‌ها، وسایل و حتی خوراکی‌ها را تشخیص داده و از هم تفکیک کند. درواقع این دوربین برای توسعه نرم‌افزارهایی طراحی شده که نیاز به شناسایی دارند و به کمک هوش مصنوعی قابلیت‌های جالبی را در اختیار کسب‌وکارها و توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد. به‌عنوان نمونه اگر شرکتی انباری دارد می‌تواند با کار گذاشتن چندین دوربین هوشمند آمازون DeepLens به‌راحتی آن را اسکن کرده و از نوع کالاها و تعداد آنها بدون نیاز به‌صرف زمان و نیروی انسانی مطلع شود.

این دوربین هوشمند آمازون تصاویری با وضوح 1080P با کمک پردازنده قوی خود که از خانواده اینتل است را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد و برای اتصال به سیستم وای فای، اتصال USB و پورت مینی HDMI مجهز است.

دوربین هوشمند آمازون با بهره‌گیری از پلتفرم SageMaker که الگوریتم‌های یادگیری ماشینی را توسعه و پشتیبانی می‌کند، کار می‌کند. آمازون برای توسعه این ابزارهای هوش مصنوعی خود شرکتی با نام AWS را تأسیس کرده و تاکنون توانسته از این شرکت درآمد خوبی نیز به جیب بزند.

طبق آمارهای منتشرشده AWS شرکت زیرمجموعه آمازون در سال 2016 به درآمد 4.58 میلیارد دلار رسیده است و آمازون امیدوار است تا در آینده این شرکت به سودآورترین کمپانی در عرصه تولید ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در جهان تبدیل شود.

ارسال نظر