پهپادهای کالارسان آمازون هنگام سقوط تجزیه می‌شوند!

رسانه کلیک - آمازون پتنت جالبی را به تازگی به نام خود ثبت کرده که «فروپاشی مستقیم هواپیماهای بی سرنشین در هوا» نام دارد. طی این روش خلاقانه، پهپادهای کالارسان آمازون هنگام سقوط به گونه ای در هوا منهدم می‌شوند که به هیچکس آسیبی وارد نشود!

پهپادهای کالارسان آمازون هنگام سقوط تجزیه می‌شوند!

پهپادهای کالارسان آمازون و شرکت های دیگر ممکن است حین تحویل کالا دچار نقص فنی یا گرفتار شرایط نامطلوب آب و هوایی شوند یا به موانعی برخورد کنند و به زمین سقوط کنند. گرچه این اتفاق بسیار نادر است، اما آمازون برای این مسئله راه حل جالبی در نظر گرفته است.

این فروشگاه نامدار اینترنتی سیستم مبتکرانه ای طراحی کرده که طی آن پهپاد کالارسان در صورت بروز نقص فنی در هوا تجزیه می‌شود و بدین طریق هیچ خطری انسان، حیوانات و اشیاء روی زمین را تهدید نمی‌کند.

آمازون این هفته پتنت این روش خلاقانه را در اداره ثبت اختراعات آمریکا تحت عنوان «فروپاشی مستقیم هواپیماهای بی سرنشین در هوا» به ثبت رساند.

البته بر اساس این حق الاختراع، پهپاد همیشه قرار نیست به طور کامل منهدم شود، بلکه با در نظر گرفتن عوامل مختلف مثل وزن قطعات پهپاد، سرعت آن، نیروی باد و ... ممکن است تنها قسمت هایی از پهپاد از آن جدا شود تا بتواند فرود اضطراری را با موفقیت انجام دهد.

پهپادهای کالارسان آمازون

جالب است بدانید طی این روش قرار است سنسورهایی روی پهپاد تعبیه شود تا هر گونه موجود زنده روی زمین را تشخیص داده و از برخورد کالای ارسالی یا قطعات پهپاد به آنها جلوگیری کند.

آمازان تا به حال، طرح های زیادی در خصوص تحویل هوایی اجناس به مشتریان پیشنهاد داده که بعضی از آنها ممکن است شما را شگفت زده کند. برای مثال، این فروشگاه آنلاین پیش از این طرح ساخت یک برج کندو شکل را به اداره ثبت اختراعات آمریکا پیشنهاد داده و در توجیه این طرح اعلام کرده بود که این برج به فرآیند تحویل کالا به مشتریان سرعت می‌بخشد.

برج کندو شکل فرود پهپاد آمازون

حال باید منتظر ماند و دید که آیا این شرکت آمریکایی می‌تواند به طرح فروپاشی مستقیم هواپیماهای کالارسان بی‌سرنشین خود جامه عمل بپوشاند یا خیر.

منبع: digitaltrends

ارسال نظر