آمازون در پی ورود به حوزه خدمات باربری با فناوری نوین

این شرکت خرده فروشی آنلاین که پیش از این هواپیماهای باربری را اجاره کرده بود، در پی استفاده از خدمات باربری دریایی است.

آمازون در پی ورود به حوزه خدمات باربری با فناوری نوین

به گزارش کلیک، در دو هفته گذشته شرکت آمازون با چند شرکت خدماتی در زمینه فناوری باربری تماس گرفته و از آن ها جزییات فروش فناوری شان را خواستار شده است.
شرکت آمازون سخت به دنبال یک فناوری است که بتواند به مدیریت شبکه حمل و نقل و باربری اش که به سرعت در حال گسترش است کمک کند.

شرکت آمازون اخیرا قراردادی را برای اجاره هواپیماهای باربری به امضا رسانده و همچنین خود را به عنوان ارائه دهنده خدمات باربری دریایی در مراجع ذیصلاح به ثبت رسانده است که نشان دهنده ورود این شرکت به تجارت ۱۵۰ میلیارد دلاری خدمات باربری است. تحلیلگران بر این باورند که این حرکت بخشی از یک پروژه بزرگ تر در جهت کاهش هزینه های حمل و نقل برای فروشندگانی است که اجناس خود را در سایت این شرکت به فروش می رسانند که این امر با حذف واسطه ها برای حمل اجناس از کارخانجات آسیایی تا انبارهای شرکت آمازون در آمریکا صورت می پذیرد.
حالا شرکت آمازون به دنبال کسب مجوز یا خرید یک فناوری است که بتواند بهترین مسیرهای حمل و نقل را پیدا کند و ناوگان هایی از کامیون ها، کشتی ها و هواپیماها را برای جا به جایی اجناس فروشندگان به کار بگیرد. در دو هفته گذشته شرکت آمازون با چند شرکت خدماتی در زمینه فناوری باربری تماس گرفته و از آنها جزییات فروش فناوری شان را خواستار شده است. به گفته فردی مطلع، نماینده شرکت آمازون دلیل این مساله را به او این چنین توضیح داده که این شرکت قصد ندارد وقت خود را صرف ایجاد یک فناوری از صفر کند.

بیشتر خرده فروشان بزرگ و کارخانجات برای مدیریت گردش کالا از طریق زنجیره تامین کنندگان شان، از نرم افزار مدیریت ترابری استفاده می کنند. اما بسیاری از شرکت های کوچک تر هنوز از طریق تلفن یا حتی فکس، جایی در کشتی یا هواپیمای باربری رزرو می کنند و معمولا اجناس شان با استفاده از صفحات گسترده ایمیل شده به خریداران رهگیری می شوند. بنا بر اعلام استارتاپ های حوزه باربری مانند «فلکس پورت» و «هون انجنیرینگ»، این شرکت ها قصد دارند که ارائه خدمات باربری را به اندازه برنامه ریزی آنلاین برای یک تعطیلات ساده سازی کنند و امکان رهگیری محموله ها در خلال سفرشان دور دنیا را فراهم آورند.

این حوزه ای است که از جانب سرمایه گذاران «دره سیلیکون» منابع مالی جذب کرده و باید گفت که برای پیشتازان خدمات باربری که خیلی از آنها نیز خودشان در حال کار بر روی فناوری های مشابه هستند، این گروه از شرکت ها هنوز با ایجاد تهدید جدی فاصله دارند.
به گفته ساتیج جیندل، از فعالان حوزه تدارکات، دستیابی به یک بستر نرم افزاری برای شرکت آمازون به این شرکت اجازه می دهد که حجم بیشتری از اجناس را از طریق بازوی باربری خود جا به جا کند، هزینه فروشندگان را کاهش دهد و به تبع آن، این فروشندگان می توانند قیمت ها را برای مشتریان پایین نگه دارند.

به گفته جیندل، ظاهراً آمازون به فروشندگان خود اعلام کرده، قصد داریم تجربه ای با استاندارد آمازون برای تان فراهم کنیم، در هر صورت تولیدات خودتان را که برون سپاری می کنید، پس چرا کل زنجیره عرضه تان را برون سپاری نکنید؟
با به کارگیری فناوری مناسب، برنامه آمازون می تواند با تصاحب مشتریان کوچک و متوسط شرکت های معروف خدمات باربری، یعنی مشتریانی که خیلی از آنها مقصد اجناس شان مراکز توزیع شرکت آمازون است، برای این شرکت های باربری ایجاد خطر کند.
ورود آمازون به تجارت خدمات باربری چالش جدی برای استارتاپ ها به وجود می آورد. رایان پترسون، مدیر اجرایی استارتاپ «فلکس پورت» می گوید، زمانی که آمازون از آنها خواسته که فناوری شرکت شان را ارائه دهند، او مؤدبانه این درخواست را رد کرده است.

منبع:msn

ارسال نظر