تور بزرگ آمازون رکورد تماشاچی را شکست
اولین قسمت از سری جدید تلویزیونی "Top Gear" تبدیل به بزرگترین نمایش در سرویس استریم آمازون شده است.

به گزارش کلیک، این کمپانی روز دوشنبه گفت "میلیون ها عضو پرایم" اولین قسمت از "تور بزرگ" را در طی بازگشایی آخر هفته در آمریکا، انگلستان، آلمان، اتریش، و ژاپن تماشا کردند.
تعداد بینندگان از رکورد قبلی که مربوط به "مردی در قلعه بالا" می شد، شکسته شده، اما آمازون تعداد دقیق آن را ذکر نکرد. در روز عرصه "تور بزرگ" کل ثبت نام اعضای پرایم از روز گذشته بیشتر شد و این جدای از رویداد خرید در Prime Day است.
آمازون پرایم یک غول تجارت الکترونیکی با اشتراک ۹۹ دلار در سال است که به کاربران دسترسی به سرویس تحویل در همان روز، و خدمات استریم ویدئو و موسیقی را می دهد. پرایم ویدئو نام سرویس پخش استریم تلویزیون و فیلم آمازون است که عضویت سالانه دارد.
یک علت اصلی برای افزایش عضویت این است که آمازون حق عضویت در پرایم را برای آخر هفته و پخش "تور بزرگ" به ۷۹ دلار کاهش داد.
جرمی کلارکسون، ریچار هومند و جیمز می استار در "تور بزرگ" که به شرح ماجراهای سه نفره ماشینی در جهان می پردازد. آمازون سال گذشته این گروه را پس از نمایش شان در بیبیسی با نام "Top Gear" عضو کرد.
جف بزوس مدیر اجرای آمازون در کنفرانس خبری گفت "بچه ها برگشتن، و کاری رو انجام میدن که توش مهارت دارن ـ شیمی بین جرمی، ریچارد و جیمز چیزیه که تور بزرگ رو هیجان انگیز می کنه."
گزارشات قبلی نشان می دهند که آمازون حدود ۱۶۰ میلیون دلار هزینه کرده است تا نمایش را در اختیار بگیرد. اما مدیر اجرای شرکت رقیب، تد ساراندوس گفته است این عدد به احتمال زیاد رقم پایینی است.
ساراندوس مدیر اجرایی نتفلیکس می گوید "این یک رقم گزارش نشده است. حدود یک چهارم میلیارد هزینه شده است. بعدا خواهیم فهمید چه چیزی این نمایش را یک نمایش کرده است."
هر دو سرویس پخش استریم، وابسته به تولید محتوی اصلی هستند. نتفلیکس پیش بینی میکند که ۶ میلیارد دلار و ۱۰۰۰ ساعت برای تولید شو های اصلی در سال ۲۰۱۶ هزینه خواهد کرد. در ماه جولای آمازون گفته بود که در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ محتوی خود را دو برابر و بودجه را نیز سه برابر خواهد کرد.