آمازون در حال خرید آمازون خاورمیانه است

آمازون قصد دارد که فروشگاه نامبر وان در کل جهان باشد، به همین دلیل سعی کرده است که در خاورمیانه هم جایی برای خود پیدا کند. بعد از چند ماه بحث و گفتگو، این شرکت در نهایت Souq.com یا همان آمازون خاورمیانه را خریداری کرده است.

آمازون در حال خرید آمازون خاورمیانه است

به گزارش کلیک ، این بده بستان مورد پیچیده ای نیست، چرا که این دو تا سایت از دی ان آ یکسانی برخوردارند و یکی شدن این دو تا سایت به معنای فراهم آوردن محیطی برای ارایه بهترین خدمات است.

قیمت اعلام نشده است اما شایعاتی که به سال ۲۰۱۶ بر می گردندن حاکی از آن هستند که بنیانگذاران Souq یک بیلیون دلار در نظر داشته اند. احتمالا قیمت با چانه زنی کمتر از این مقدار شده است و تقریبا ۶۵۰ میلیون دلار تمام شده است. اکنون آمازون می تواند حضوری قدی در عربستان سعودی، مصر و امارات متحده عربی داشته باشد. البته این حضور با چالش هایی نیز همراه است.

به عنوان مثال کارت های اعتباری (Credit cards) هستند که در همه جای منطقه مورد استفاده نیست، بنابراین souq یک کارت پیش پرداخت توسعه داده بود که کاربران قبل از سفارش کالا به صورت آنلاین در خرده فروشی ها آن را امتحان کردند.

همچنین هیچ پلتفرم یکپارچه ای در بسیاری از مکان ها و آدرس ها وجود ندارد، بنابراین Souq یک شبکه محلی ایجاد کرده بود تا به آدرس مکان زندگی افراد دسترسی داشته باشد.

آمازون در حال برندسازی دوباره Souq با لوگو خودش است و این کار فرایند ساده ای نیست. این واقعیت هم وجود دارد که حالا که آمازون وارد منطقه جدیدی شده است، وسوسه بدست آوردن همه چیز را داشته باشد.

ارسال نظر