آمازون به واقعیت مجازی پیوست

با پیوستن بسیاری از غول های تکنولوژی به دنیای واقعیت مجازی(VR)، این روزها از گوشه و کنار خبر از پیوستن "آمازون" به گوش می رسد.

آمازون به واقعیت مجازی پیوست

به گزارش کلیک، در دنیای تکنولوژی این روزها هیچ چیز اعجاب انگیز نیست. از ورود مایکروسافت، گوگل و فیس بوک به واقعیت مجازی گرفته تا مک دونالد! اکنون نیز از گوشه و کنار خبر از پیوستن آمازون؛ ابرقدرت در خرید فروش مجازی به گوش می رسد. باید دید آیا آمازون در این زمینه نیز پیشتاز خواهد بود؟ با ما همراه باشید.

بر اساس گزارشات رسیده، شرکت آمازون در پی جذب بهترین متخصصین برنامه نویسی نرم افزار است تا رهبری تیمی حرفه ای از برنامه نویسان را به عهده گرفته و به زودی ورود خود به دنیای واقعیت مجازی را جشن بگیرد. بسیاری از کارشناسان بر این باورند، شاید آمازون قصد دارد با طراحی یک نرم افزار به مخاطب این امکان را بدهد تا با استفاده از هدست VR در فروشگاه های مجازی به گشت و گذار بپردازند و اجناس مورد نیاز را تهیه کنند. اگرچه آمازون هنوز اعلام رسمی در مورد کاربرد این تکنولوژی در آمازون نداشته، اما پیش بینی می شود این شرکت قصد اضافه کردن بخشی به عنوان سرگرمی به بخش ویدیوهای سایت را دارد. به گفته مدیران ارشد این شرکت، در آینده ای نه چندان دور سرگرمی ها رو به هوشمندتر شدن و البته خروج از دنیای دو بعدی را دارند، پس برای کسانی که بخواهند با پافشاری بر فناوری های گذشته تغییری نداشته باشند، شکست خواهند خورد.

این روزها رقیب رسانه ای شرکت آمازون "نتفلیکس" با اضافه کردن قابلیت مشاهده ویدیوها با هدست "Gear VR" سامسونگ را برای کاربران خود در نظر گرفته است. "Hulu" نیز با اعلام تاریخی مشخص قصد در به کار گیری این تکنولوژی در سرگرمی کاربران دارد. همانطور که گفته شد، ورود واقعیت مجازی به دنیای تکنولوژی، انقلابی بزرگ در این صنعت به راه انداخته است. این روزها کمتر شرکت پیشگام در تکنولوژی را خواهید دید که دستی بر آتش واقعیت مجازی نداشته باشد. شرکت گوگل نیز با پیش بینی و جمع آوری ویدیوهایی با قابلیت پخش در واقعیت مجازی خود را برای این پیشرفت آماده کرده است.

حال باید دید شرکت آمازون تنها پشتیبانی از سرگرمی های این تکنولوژی را دارد، یا پا را فراتر گذاشته و به تجهیز سخت افزاری واقعیت مجازی نیز خواهد پرداخت؟ اگر چه بسیاری از کارشناسان بر این اعتقادند که ماه گذشته این شرکت با رونمایی از عینک هوشمند مخصوص بازی های رایانه ای به بسیاری از این گمانه زنی ها دامن زده است.

منبع: Yahoo

ارسال نظر