آمازون می‌خواهد بسته‌ها را به صندوق عقب ماشین شما بفرستد

رسانه کلیک – طی یک طرح بی‌سابقه و مبتکرانه، آمازون صندوق عقب ماشین ها را به عنوان محل تحویل اجناس مشتریان خود انتخاب کرده است به طوری که مشتریان می‌توانند به صورت امن‌تر و با خیال راحت‌تر کالای خود را دریافت کنند.

آمازون می‌خواهد بسته‌ها را به صندوق عقب ماشین شما بفرستد

دزدان حیاط افرادی هستند که بسته‌های پستی را که جلوی در خانه‌های مردم رها شده می‌دزدند. تحقیقات اخیر نشان داده است که از طریق همین روش در ۱۲ ماه گذشته از ۱۱ میلیون آمریکایی دزدی صورت گرفته است. این موضوع نه تنها برای فروشگاه‌های آنلاین از جمله آمازون یک مشکل بزرگ به حساب می‌آید، بلکه باعث سرخوردگی خریداران می‌شود.

اما راه حل چیست؟ آمازون تاکنون چندین روش از جمله آمازون لاکر (Amazon Locker) را معرفی کرده است. در این روش بسته شما به انتخاب خودتان به یکی از صندوق‌های مخصوص و امن آمازون فرستاده می‌شود که با مراجعه به آن می‌توانید محصول خود را دریافت کنید. اما به نقل از CNBC، حالا این شرکت در حال مذاکره با Phrame است تا بسته‌ها را مستقیماً به صندوق عقب ماشین شما بفرستد.

شرکت Phrame جعبه‌های امن و بزرگی تولید می‌کند که می‌توان سوئیچ ماشین را درون آن قرار داد. این جعبه توسط تلفن هوشمند صاحب ماشین کنترل می‌شود و او می‌تواند دسترسی آن را به صورت از راه دور به هر کسی از جمله پستچی یا مسئول تحویل بسته بدهد. پستچی با استفاده از GPS محل ماشین را پیدا می‌کند، و صاحب خودرو هم با استفاده از نوتیفیکیشن‌های لحظه‌ای متوجه باز و بسته شدن در صندوق ماشینش می‌شود.

این اولین باری نیست که آمازون امکان ارسال بسته‌های پستی به داخل ماشین خریدار را ارزیابی می‌کند. این شرکت در سال ۲۰۱۵ نیز برنامه‌ای آزمایشی برای دسترسی به صندوق عقب خودروها از طریق کلیدهای یکبار مصرف را در شهر مونیخ آلمان امتحان کرده بود.

ایده فرستادن بسته‌ها به صندوق عقب ماشین خیلی جذاب است، ولی آمازون به راحتی نمی‌تواند کاربرها را راضی کند تا کلید ماشین خود را به کسی بدهند که هیچ شناختی از او ندارند. علاوه بر این، آمازون باید از کاربرانش بخواهد که ۱۵۰ دلار هم برای جعبه Phrame کنار بگذارند، هرچند شاید با رایزنی بشود تخفیف بیشتری برای کاربران Prime این فروشگاه قائل شد.

منبع ناشناس CNBC مدعی است که آمازون در حال طراحی دستگاهی هوشمند می‌باشد که این امکان را برای صاحب خانه فراهم می‌کند تا به پستچی اجازه دهد یک بار وارد خانه شده و بسته را آن جا بگذارد؛ با این کار بسته‌های ارسالی علاوه بر دزدهای حیاط از خطر آب و هوای بد هم در امان خواهند بود. رقیب آمازون یعنی والمارت (Walmart) هم در حال آزمایش سرویسی برای ارسال محصولات به داخل خانه با استفاده از قفل هوشمند است. این فروشگاه با همکاری شرکت August، که در حوزه‌های خانه‌های هوشمند فعال است، می‌خواهد پا را از این هم فراتر گذاشته و محصولات را بسته به نوع آن‌ها مستقیماً به یخچال یا کمد شما بفرستد.

ارسال نظر