همکاری فروشگاه Walmart با گوگل در جهت رقابت با Amazon Prime

رسانه کلیک - فروشگاه Walmart (والمارت) در رقابت با فروشگاه آمازون با شرکت گوگل همکاری می‌کند و از سرویس Google Express این شرکت برای ثبت سفارش و فروش محصولات خود استفاده خواهد کرد.

همکاری فروشگاه Walmart با گوگل در جهت رقابت با Amazon Prime

گوگل اکسپرس قصد دارد امکان خرید از یکی دیگر از بزرگ‌ترین خرده‌فروشی‌های امریکا را فراهم کند. به زودی، علاوه بر Target و Costco، می‌توان از فروشگاه بزرگ Walmart نیز خرید انجام داد. به زودی کاربران قادر خواهند بود با استفاده از گوگل هوم (اسپیکر هوشمند گوگل) و یا از طریق وبسایت یا اپلیکیشن گوگل اکسپرس، از فروشگاه Walmart خرید کنند و سفارش‌های خود را در خانه تحویل بگیرند.

تمامی افرادی که به نوار ابزار اصلی Google دسترسی دارند، قادر خواهند بود تا از طریق لینک مستقیم به خرده فروشی Walmart متصل شده و با یک تماس ساده نسخه مورد نظر خود را سفارش دهند، یا مواردی را به سبد خرید آنلاین برای سفارشات بزرگتر اضافه کنند و بعد از خرید از طریق برنامه Google Home، خرید را تکمیل کنند. گوگل در ابتدای سال جاری سیستم خرید اشتراکی خود را راه اندازی کرد و با سیستم هایی مانند Costco، Walgreens و PetSmart همکاری کرد. درواقع وقتی شما برای خرید به صفحه اصلی خرید گوگل متصل می شدید، به سرویس های دیگر نیز دسترسی داشتید.

خریداران می توانند حساب Walmart خود را به Google Home پیوند دهند تا توصیه های محصول شخصی را به صورت صوتی بر اساس خرید هایی که قبلا در Walmart.com و Walmart انجام داده اند، دریافت کنند. به عنوان مثال، Google Home ممکن است یک نام تجاری خاص از یک عطر خاص را که قبلا در فروشگاه Walmart خریداری کرده اید به شما پیشنهاد دهد. در کنار این توسعه، گوگل هزینه عضویت سالانه ۹۵ دلاری را برای سرویس خرید گوگل اکسپرس فعال کرده که به کاربر کمک می کند از پلتفرمی هوشمند استفاده کند.

نکته هیجان‌انگیزتر این قابلیت این است که این سرویس در حال حاضر به صورت رایگان ارائه می‌شود و کاربران برای دریافت بسته‌های خود هزینه‌ای پرداخت نخواهند کرد. بر خلاف Amazon Prime، کاربران برای استفاده از این سرویس حتی نیاز به پرداخت حق اشتراک ماهیانه نخواهند داشت.علاوه بر تنوع بالای محصولاتی که می‌توان سفارش داد (از مواد شوینده تا لگو)، کاربران می‌توانند با لینک حساب فعلی Walmart خود به گوگل، تجربه‌ی خرید بهتری از این فروشگاه داشته باشند.

پس از مرتبط‌سازی حساب Walmart با گوگل، دستیار هوش مصنوعی صوتی گوگل می‌تواند در هر بار خرید، اطلاعات خرید قبلی کاربر را در اختیار وی قرار دهد. این قابلیت برای کاربران بسیار کارآمد است، مخصوصا زمانی که به طور تصادفی در حال اضافه کردن محصولات به لیست خرید خود هستند و لیست خریدی از قبل آماده نکرده‌اند. البته باید اشاره کرد که متاسفانه، امکان خرید از Walmart تا اواخر سپتامب از طریق گوگل اکسپرس در دسترس نخواهد بود. با این وجود، کاربران می‌توانند با ثبت‌ نام در سایت گوگل اکسپرس، از فعال شدن امکان خرید از این فروشگاه مطلع شوند.

از سال آینده، مشارکت Walmart-Google گسترش خواهد یافت و شامل امکان ارسال سفارشات در وانت فروشگاه در فروشگاه Walmart از طریق صفحه اصلی Google و همچنین سفارش اقلام مواد غذایی جدید خواهد شد.

ارسال نظر