گوشی Blu به فهرست محصولات آمازون بازگشت

رسانه کلیک - گوشی Blu بعد از رفع نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی و امنیت کاربران که باعث شده بود این محصول از آمازون حذف شود، دوباره در فهرست محصولات این فروشگاه قرار گرفت.

گوشی Blu به فهرست محصولات آمازون بازگشت

این شرکت سازنده تلفن همراه روز جمعه در توئیتی با قرار دادن لینکی از صفحه‌ جستجوی آمازون برای عبارت blu phones، اعلام کرد که گجت‌هایش دوباره برای فروش در دسترس قرار گرفته‌اند.

آمازون روز شنبه تایید کرد که پس از گفتگو با مسئولان بلو دوباره شروع به فروش دستگاه‌های این شرکت کرده است.

یکی از سخنگویان آمازون اظهار داشت: «اگر اطلاعاتی به دستمان برسد که معلوم شود خطری کاربران‌ ما را تهدید می‌کند، ممکن است محصولی را به طور موقت از گردانه‌ی فروش خارج کنیم. بر اساس صحبت‌های انجام گرفته با مسئولان Blu Products، به فروش دستگاه‌های این شرکت بر روی Amazon.com ادامه می‌دهیم.»

شاید نام بلو در مقایسه با اپل یا سامسونگ چندان قدرتمند نباشد، ولی این شرکت در فروش تلفن‌های اندرویدی ارزان قیمت موفق بوده است. یکی از این مدل‌هایی که فقط ۶۰ دلار قیمت داشت، برای مدتی یکی از محصولات پرفروش آمازون بود.

با این وجود، نیویورک تایمز در ماه نوامبر گزارش داد که برخی از تلفن‌های بلو نرم‌افزارهای شخص ثالثی داشتند که به طور مخفیانه موقعیت کاربران، تماس‌ها و محتوای پیغام‌های متنی را ثبت می‌کرد و آن‌ها را به چین می‌فرستاد.

در پی این اتفاق کمپانی بلو اعلام کرد که نرم‌افزار گوشی Blu را به‌روز و این نقض حریم خصوصی را برطرف کرده است. اما در اواخر ماه جولای، یکی از شرکت‌های امنیتی گفت که مشکل ردیابی کاربران هنوز در برخی از موبایل‌های بلو پابرجاست.

آمازون نیز اعلام کرد تا زمانی که «مشکل امنیتی بالقوه» دستگاه‌های بلو برطرف نشود، فروش این محصولات در فروشگاه آمازون به حالت تعلیق در می‌آید.

شرکتی که پشت نرم‌افزار شخص ثالث بوده، یعنی Shanghai Adups Technology در این باره گفته که مشکلات مربوط به حریم خصوصی همان سال گذشته حل شده و دیگر وجود ندارد.

بلو با رد ادعای جاسوس‌افزار بودن نرم‌افزار Adups گفت که این شرکت سیاست‌های متعدد و شدیدی نسبت به حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربران دارد و هیچ رخنه امنیتی در گوشی Blu رخ نداده است.

این شرکت با ارسال بیانیه‌ای به وبسایت Engadget اعلام کرد که داده‌هایی که توسط گوشی Blu جمع آوری می‌شود، بر حریم خصوصی یا امنیت کاربران تاثیر نمی‌گذارد و مبانی آن بر اساس استانداردهای عملکردی OTA است. OTA مخفف عبارت برنامه‌نویسی Over-the-Air بوده که یکی از کاربردهای آن ارسال آپدیت‌های نرم‌افزاری برای موبایل‌ها است.

ارسال نظر