آمازون بخشی از سهام شاپرز استاپ را خریداری کرد

رسانه کلیک – شاپرز استاپ شرکت خرده‌فروشی هندی به تازگی بخشی از سهام خود به ارزش ۲۸ میلیون دلار را به یکی از شرکت‌های زیرمجموعه آمازون فروخت.

آمازون بخشی از سهام شاپرز استاپ را خریداری کرد

آمازون پای خود را به بازار فروش الکترونیکی هند باز کرد و سهام ۲۸ میلیون دلاری خرده‌فروشی هندی شاپرز استاپ (Shoppers Stop) را خرید. بر اساس گزارش بلومبرگ، شاپرز استاپ در ۲۸ شهر هند شعبه دارد و آمازون موفق شده تا بخش زیادی از سهام این خرده‌فروشی را خریداری کند.

این همکاری هم به نفع آمازون و هم به نفع Shoppers Stop است، به نحوی که با این توافق هم آمازون به سیستم فروش هند وارد می‌شود و هم اسم شاپرز استاپ در کنار آمازون جهانی می‌شود.

بر اساس توافق‌های انجام‌شده شاپرز استاپ بخشی از فروشگاه آنلاین آمازون هند را در دست می‌گیرد تا اجناس خود را به فروش برساند. با وجود «علی‌بابا» در بازار چین، آمازون فرصت عرض‌ اندام در بازار فروش آنلاین چین را ندارد و به همین دلیل به سراغ دیگر کشورهای آسیایی رفته است. حال، آمازون با این حرکت جایگاه خود را در کشور هند تثبیت کرد و این شرکت برنامه‌ریزی کرده که علاوه بر حضور مجازی، حضور فیزیکی خود را تقویت کند.

آمازون در ۸ سال گذشته چنین مبلغی برای خرید سهام شرکتی پرداخت نکرده بود و این ولخرجی نشان می‌دهد که آمازون در هند برنامه‌های طولانی‌مدت دارد.

گفتنی است؛ همکاری آمازون و شاپرز استاپ از اوایل سال آینده آغاز می‌شود و باید منتظر معاملات بزرگ این دو شرکت باشیم.

ارسال نظر