آمازون توانست گوگل را کنار بزند

امروزه درصد بالایی از مردم برای خریدهای اینترنتی وب‌سایت آمازون را انتخاب می‌کنند و این خبر، خبر بدی برای گوگل است.

آمازون توانست گوگل را کنار بزند

به گزارش کلیک، سایت آمازون توانسته بخش اعظمی از خریدهای اینترنتی مردم در سطح جهان را پوشش دهد و امروزه بسیاری از مردم آمریکا برای انجام خریدهای خود به وب سایت آمازون مراجعه می کنند.

بر اساس تحقیقات BloomReach نیمی از مردم آمریکا برای خرید اجناس خود در وهله اول به وب سایت آمازون رفته و به مقایسه اجناس در این سایت می‌پردازند.

امروزه ۵۵ درصد از مردم آمریکا تحقیق در رابطه با اجناس مورد نیاز خود را از آمازون شروع می کنند که این عدد در ابتدا تنها ۱۶ درصد و در که در طی سالیان متمادی بیشتر و بیشتر شده است. سال پیش این عدد ۴۴ در صد بوده که در یک سال رشد قابل‌ملاحظه ای داشته است.

البته باید این نکته را در نظر داشت که مطالعات و تحقیقات انجام شده فقط در رابطه با مردم ایالات متحده آمریکا است و مقایسه ای در بین کشورهای دیگر صورت نگرفته است. اگر جامعه آماری در کشورهای دیگر نیز وجود داشته باشد قطعاً با اعدادی شبیه با همین درصد روبه رو می شویم.

بالا رفتن اعداد و ارقام فروش سایت آمازون خبر بدی برای گوگل است. تجارت و یا بیزینس اصلی گوگل از موتورهای جستجو این شرکت تأمین می شود. امروزه مردم ترجیح می دهند تا به صورت مستقیم به سایت مورد نظر رفته و کالای مورد نظر خود را مشاهده کنند.

البته بسیاری از مشتریان برای بررسی کالاهای متفاوت ممکن است به وب سایت‌های بسیاری سر بزنند و در این وب سایت ها کالاهای مورد نظر خود را با یکدیگر مقایسه کنند.

البته باید این مورد را نیز در نظر داشت که گوگل بخش اعظم درآمد خود را از گوگل پلی استور Google Play Store تأمین می کند و شاید در این برهه از زمان آمازون تهدید جدی برای گوگل به حساب نیاید.

ولی محققان و کارشناسان حوزه فروش در آمریکا بر این باورند که آمازون در آینده نزدیک می تواند بسیاری از غول های فروش اینترنتی و موتورهای جستجو را شکست دهد و خود به پیشتاز این عرصه تبدیل شود.

ارسال نظر