آمازون با دستیار صوتی خود دنیای گجت ها را دگرگون می کند

بسیاری از کارشناسان معتقدند که گجت تشخیص صوتی Echo محصول بزرگ بعدی دنیای فناوری است که پس از گوشی های هوشمند تبدیل به یک دستگاه روزمره در زندگی ما می شود.

آمازون با دستیار صوتی خود دنیای گجت ها را دگرگون می کند

کلیک - کارشناسان این پیش بینی را بر اساس رشد چشمگیر میزان محبوبیت این دستگاه مطرح کرده اند. این گجت هم اکنون جزو ۱۰ کالای پر فروش بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان قرار دارد.

تحلیل گران انتظار دارند که این دستگاه کوچک کنترل صوتی خانه ها، به زودی ساعت های هوشمند و دست بند های تناسب اندام را از نظر محبوبیت پشت سر بگذارند. به علاوه، این گجت قابلیت تنوع پذیری بالایی داشته و می توان به طور مرتب عملکرد و قابلیت های آن را ارتقا داد.

امروزه بسیاری از مردم از این دستگاه برای تهیه لیست خرید، پخش موسیقی، جستجو برای اطلاعات در اینترنت و یا خواندن اخبار استفاده می کنند. ولی همانطور که می دانید می توان چنین کارهایی را با گوشی های هوشمند نیز انجام داد. پس تفاوت این دستگاه با گوشی های هوشمند چیست؟

در پاسخ به این سوال باید گفت دستگاه Echo دارای یک سیستم دستیار صوتی یکپارچه به نام الکسا است که به نظر می رسد توانایی آن از Google Now و Siri اپل بیشتر باشد. شما می توانید با سیستم الکسا توسط اپلیکیشن Uber مسیر یابی کنید، و کارهای ساده را با دستورات صوتی به انجام برسانید.

amazon-echo

به اضافه الکسا ذاتا پتانسیل ورود به زندگی روزمره ما و تبدیل شدن به بخشی از آن را دارد، در حالی که دستگاه های دیگر چنین توانایی را ندارند.

اگر چه شرکت آمازون از ارائه آمار و ارقام دقیق در مورد میزان فروش این گجت خودداری کرده است ولی نقد و بررسی موجود در سایت این شرکت تصویر شفاف تری از قابلیت های این دستگاه به ما می دهد. همچنین آمازون سرمایه گذاری کلانی را برای بهبود و گسترش این فناوری انجام می دهد.

علاوه بر این دو نمونه جدید از این دستگاه به زودی رونمایی می شود که یکی از آن ها مدل قابل حمل بوده و دیگری قابلیت اتصال به اسپیکر های موجود را داراست. بر اساس شایعات منتشر شده آمازون قصد دارد تا با گجت Echo یک تجارت فوق العاده سودمند راه بیندازد.

اسکات وینگو مدیر شرکت ChannelAdvisor می گوید: به ندرت پیش می آید که آمازون محصولی مثل Echo عرضه کند. با اینکه این سیستم فقط چند هفته است در سایت آمازون قرار گرفته ولی طی چند روز کل موجودی آن به اتمام رسیده است که نشان می دهد تقاضا برای خرید این گجت می تواند ارزش سهام آمازون را دوباره افزایش دهد.

با اینکه این دستگاه در سایت سازنده آن ۱۸۰ دلار قیمت گذاری شده است ولی دیده شده که در فروشگاه اینترنتی eBay تا ۳۰۰ دلار نیز خرید و فروش شده است.

دلیل محبوبیت بیشتر Echo نسبت به دستگاه های مشابه موجود، آن است که این گجت برای مردم قابلیت درک و حس کردن بیشتری را فراهم می آورد. همچنین به نظر می رسد که این دستگاه هر روز قابلیت های جدیدی را به خود اضافه کند. مهندسان شرکت آمازون سال های طولانی است که تلاش می کنند تا بتوانند یک دستگاه کامل و بی عیب و نقص بسازند، و گویا امروز می توانند نتیجه زحمات خود را مشاهده کنند.

منبع: councilchronicle

ارسال نظر