کارت‌های گرافیک بازی زیر ۲۰۰ دلاری AMD اوایل ماه آگوست راه‌اندازی می‌شود

<p>AMD سازنده کارت‌های گرافیکی، تابستان امسال دو کارت گرافیکی بازی مقرون به صرفه را به بازار عرضه می‌کند. جزییاتی که در این دو کارت گرافیکی وجود دارد می‌تواند مورد توجه گیمرها قرار بگیرد. به گزارش کلیک، AMD اعلام کرده است که Radeon RX 480 با مدل‌های کم‌هزینه‌تر تابستان امسال به راه‌اندازی می‌شود و این چیزی است که وعده آن داده شده بود. RX 470 و RX 460 هر دو قرار است به ترتیب در چهار آگوست و ۸ آگوست به بازار بیاید. در حالی که AMD قیمت‌گذاری خاصی برای کارت‌های گرافیک جدید تعیین نکرده است ولی احتمالا باید به طور قابل توجهی قیمت این کارت‌های گرافیک جدید کمتر از ۱۹۹ دلار برای RX 480 و احتمالا برای RX 460 به ۱۰۰ دلار نزدیک باشد. در راه‌اندازی قریب‌الوقوع این دو کارت گرافیکی جزییاتی نیز وجود دارد. RX 470، احتمالا مانند همتاهای خود واقعیت مجازی را پشتیبانی نکند، خیلی جالب است! همچنین شما می‌توانید تا ۴٫۹ ترافلاپ قدرت محاسباتی را انتظار داشته باشید( در مقابل ۵٫۸ برای RX 480)، ولی فقط ۴ گیگابایت حافظه RAM بر روی رابط حافظه ۲۵۶ بیتی دارید. به نظر می‌رسد که به اندازه کافی کارت خوبی باشد، مورد دیگری که باید اشاره شود این است که می‌توانید بازی‌های جدید زیادی با ویژگی ۶۰ فریم در ثانیه بازی کنید و این تنها با ۱۰۸۰ پیکسل رزولوشن به جای ۱۴۴۰ پیکسل انجام می‌گیرد. کارت گرافیکی RX 460 در عین حال یک کارت گرافیک همتای دیگری که در سال گذشته به بازار آمد با نام Radeon R9 Nano دارد. این کارت از دیگر کارت‌های RX قدرت کمتری دارد (فقط ۲٫۲ ترافلاپ) و با دو گیگابایت RAM بر روی رابط ۱۲۸ بیتی کار می‌کند، ولی هم کوچکتر و هم از نظر قدرت کارامدتر است و فقط ۷۵ وات مصرف می‌کند. کارت دسکتاپ ظاهرا گیمرهای eSport که نیاز به نرخ فریم سریع در عناوینی مانند Overwatch یا Rocket League راهدف قرار داده است ولی برای دسکتاپ‌های سایز کوچک و حتی لپ‌تاپ‌ها ساخته شده است. هر دو کارت گرافیک استراتژی‌های جدید AMD که این استراتژی‌ها با اهداف سال گذشته متفاوت است را دنبال می‌کنند. به جای یک NVIDIA دیگر در عرصه گرافیک، هدف این است که یک کارت گرافیک ارزان‌تر با قابلیت‌های بیشتر عرضه شود. این امر تا حدی محدودیت‌های خودش را دارد، ولی AMD می‌تواند هزینه این محدودیت‌ها را با جذب تعداد زیادی از کاربران تامین کند. البته به این مورد نیز توجه کنیم که فناوری‌های گرافیکی جدید NVIDIA به طور فزاینده به فناوری‌های مقرون به صرفه‌ای تبدیل خواهند شد و احتمالا تیم سبز به چمن AMD نیز دست درازی‌هایی خواهد داشت.</p>

کارت‌های گرافیک بازی زیر ۲۰۰ دلاری AMD اوایل ماه آگوست راه‌اندازی می‌شود

به گزارش کلیک، AMD اعلام کرده است که Radeon RX 480 با مدل‌های کم‌هزینه‌تر تابستان امسال به راه‌اندازی می‌شود و این چیزی است که وعده آن داده شده بود. RX 470 و RX 460 هر دو قرار است به ترتیب در چهار آگوست و ۸ آگوست به بازار بیاید. در حالی که AMD قیمت‌گذاری خاصی برای کارت‌های گرافیک جدید تعیین نکرده است ولی احتمالا باید به طور قابل توجهی قیمت این کارت‌های گرافیک جدید کمتر از ۱۹۹ دلار برای RX 480 و احتمالا برای RX 460 به ۱۰۰ دلار نزدیک باشد.
در راه‌اندازی قریب‌الوقوع این دو کارت گرافیکی جزییاتی نیز وجود دارد. RX 470، احتمالا مانند همتاهای خود واقعیت مجازی را پشتیبانی نکند، خیلی جالب است! همچنین شما می‌توانید تا ۴٫۹ ترافلاپ قدرت محاسباتی را انتظار داشته باشید( در مقابل ۵٫۸ برای RX 480)، ولی فقط ۴ گیگابایت حافظه RAM بر روی رابط حافظه ۲۵۶ بیتی دارید. به نظر می‌رسد که به اندازه کافی کارت خوبی باشد، مورد دیگری که باید اشاره شود این است که می‌توانید بازی‌های جدید زیادی با ویژگی ۶۰ فریم در ثانیه بازی کنید و این تنها با ۱۰۸۰ پیکسل رزولوشن به جای ۱۴۴۰ پیکسل انجام می‌گیرد.
کارت گرافیکی RX 460 در عین حال یک کارت گرافیک همتای دیگری که در سال گذشته به بازار آمد با نام Radeon R9 Nano دارد. این کارت از دیگر کارت‌های RX قدرت کمتری دارد (فقط ۲٫۲ ترافلاپ) و با دو گیگابایت RAM بر روی رابط ۱۲۸ بیتی کار می‌کند، ولی هم کوچکتر و هم از نظر قدرت کارامدتر است و فقط ۷۵ وات مصرف می‌کند. کارت دسکتاپ ظاهرا گیمرهای eSport که نیاز به نرخ فریم سریع در عناوینی مانند Overwatch یا Rocket League راهدف قرار داده است ولی برای دسکتاپ‌های سایز کوچک و حتی لپ‌تاپ‌ها ساخته شده است.
هر دو کارت گرافیک استراتژی‌های جدید AMD که این استراتژی‌ها با اهداف سال گذشته متفاوت است را دنبال می‌کنند. به جای یک NVIDIA دیگر در عرصه گرافیک، هدف این است که یک کارت گرافیک ارزان‌تر با قابلیت‌های بیشتر عرضه شود.
این امر تا حدی محدودیت‌های خودش را دارد، ولی AMD می‌تواند هزینه این محدودیت‌ها را با جذب تعداد زیادی از کاربران تامین کند. البته به این مورد نیز توجه کنیم که فناوری‌های گرافیکی جدید NVIDIA به طور فزاینده به فناوری‌های مقرون به صرفه‌ای تبدیل خواهند شد و احتمالا تیم سبز به چمن AMD نیز دست درازی‌هایی خواهد داشت.

ارسال نظر