پردازشگرهای Zen جدید AMD به یک اَبَر پردازنده مجهز خواهند شد

AMD از شرکت های مشهور در تولید پردازشگر می باشد. خبر ها حاکی از این است که پردازشگر Zen محصول این شرکت  به یک ابر پزدارنده سی و دو هسته ایی مجهز خواهد شد.

پردازشگرهای Zen جدید AMD به یک اَبَر پردازنده مجهز خواهند شد

به گزارش کلیک، CPU های Zen دارای بیش از 32 هسته‌ فیزیکی در یک بسته‌ی مجزا می‌ باشند که بر روی دو واحد 32 هسته ای پیاده شده‌ اند و از چند رشته‌ی متقارن (Symmetrical Multi-Threading) بهره می‌ برند که گویی نسخه‌ی شخصی AMD می‌ باشد که از Hyper-Threading اینتل برداشت شده است.

Zen از یک DDR4 هشت کانالی پشتیبانی می‌کند و برخی دیگر از مشخصات نیز همانند مدل های پیشین است. اطلاعات مذکور بیان می‌ دارند که این CPU های جدید می‌ توانند 40 درصد بیش از هسته‌ های کاوشگر (Excavator) فعلی، دستورالعمل‌ ها را اجرا کنند.
متاسفانه در این زمان که انتظار انتشار Zen را داریم، این اتفاق نمی افتد و باید منتظر باشیم. اولین پردازشگرهایی که ظهور خواهند یافت، CPU های دسکتاپ FX هستند که احتمالاً انواع چهار، شش و هشت هسته ای خواهند بود.
برای اینتل خوشایند خواهد بود که رقبایی داشته باشد، زیرا اگر یک رقیب هوشمند وجود داشته باشد، می‌ توان انتظار داشت بازار پردازشگرها بار دیگر رونق را تجربه نماید.

منبع: techradar.com

ارسال نظر