هکر معروف آمریکایی به روسیه هشدار داد

هکر شناخته شده و معروف آمریکایی که با عنوان دلقک فعالیت می کند، به روسیه در مورد هک وب سایت های آمریکایی و دخالت در امور داخلی کشورش هشدار تند و شدیدی داد.

هکر معروف آمریکایی به روسیه هشدار داد

به گزارش کلیک، این هکر که به صورت مستقل و نام مستعار دلقک فعالیت می کند، جمعه شب وب سایت وزارت امور خارجه روسیه را هک کرد. به گزارش CNNMoney او پس از هک این سایت پیام "حمله به آمریکایی ها را توقف کنید" را از خود به جای گذاشت.

هر کسی که پس از هک شدن این وب سایت برای اولین بار از آن بازدید می کرد، با صدایی بلند و آزار دهنده روبه رو می شد که درست قبل از پخش پیام های اورژانسی در آمریکا هم از آن استفاده می شود. هشدار دلقک به وزارت امور خارجه که به طور کامل در صفحه اصلی وب سایت قابل مشاهده بود ، تا صبح روز شنبه از روی آن برداشته شد.

آن گونه که CNNMoney به طور خلاصه عنوان کرد، متن کامل پیام دلقک به شرح زیر بود:

"دوستان! ما سیستم کاری وب سایت وزارت امور خارجه روسیه را به این دلیل مختل کردیم که شاید دست از کارهای خود بردارند. شما ممکن است قادر به فشار بر روی کشورهای اطراف خود باشید، اما اینجا امریکا است و هیچ کس نمی تواند آن را تحت تاثیر خود قرار دهد."

دلیل دلقک برای هک وب سایت وزار امور خارجه روسیه، دخالت این کشور در امور سیاسی آمریکا بود. اخیرا ۱۷ سازمان اطلاعاتی ایالات متحده، سازمان های روسی را پشت پرده هک ایمیل ها و نشت اطلاعات کمیته ملی حزب دموکرات دانسته اند و آن ها را متهم به ایجاد نفوذ و رخنه در انتخابات و فضا سازی علیه هیلاری کلینتون و پشتیبانی از دولاند ترامپ کرده اند. آن ها هم چنین روسیه را متهم به هک ویکی لیس و سرقت ایمیل های محرمانه کرده اند. با این حال، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دخالت کشورش در خصوص هک وب سایت ها و این قبیل موارد را رد کرده است.

دلقک، که در گذشته به صورت فعال، به فعالیت های تروریستی حمله می کرده است، به CNNMoney گفت که قصد دارد این جمعه با دوستان خود به روش DDoS به سایت های بیشتری که وابسته به روسیه هستند، حمله کند.

دلقک مقلدان بسیاری دارد. او از طریق یک حساب توئیتر عمومی و یک وبلاگ با طرفداران خود در ارتباط است. در سال ۲۰۱۵، CNNMoney ادعا کرد که دلقک یک سرباز سابق ارتش ایالات متحده آمریکا بود که در زمینه امنیت کامپیوتر فعالیت می کرد.

هک وب سایت و از این قبیل فعالیت ها، به نوعی جنگ نرم محسوب می شود و از زمانی که اینترنت به صورت فراگیر مورد استفاده قرار گفته، وجود داشته است. این که یک هکر آمریکایی روسیه را تهدید کرده دلیلی بر تایید گفته های او یا رد طرف مقابلش نیست. چندی پیش هم هکری روسی با حملات گسترده همین بالا را بر سر وب سایت های آمریکایی آورده بود.

ارسال نظر