دستیابی به راز تولید انرژی بادی و خورشیدی ارزان

ماناسا مندو تصور می کند به راز ایجاد انرژی بادی و خورشیدی مقرون‌به‌صرفه دست یافته است.

دستیابی به راز تولید انرژی بادی و خورشیدی ارزان

به گزارش کلیک، روز سه شنبه، مندو دختر ۱۳ ساله اهل اوهایو جایزه بزرگ اکتشافات آموزشی ۳M دانمشندان جوان را برای ساخت برگهای انرژی خورشیدی مقرون به صرفه، برنده شد. علاوه بر برنده شدن عنوان دانشمندان جوان برتر آمریکا، ۲۵،۰۰۰ دلار نیز برای دستاوردهایش به وی اعطا شد.

این برگ ها طراحی شده اند که به مناطق نیازمند به انرژی ارزان تر با قیمت ۵ دلار کمک کنند. طی سه ماه گذشته مندا و نه فینالیست دیگر بر روی پروژه هایشان به همراه یک مربی از طرف ۳M کار کرده اند.

مندو پس از آنکه به هند سفر کرد، به این ایده رسید انرژی ارزان تری ایجاد کند، زیرا افراد زیادی دسترسی به آب تمیز و برق نداشتند. در واقع قصد اولیه او استفاده از انرژیِ باد بود.

این شکل پروژه مندو زمان ورود به مسابقه است:

photo_2016-10-25_23-20-34

در طی راه و با کمک مربی، پروژه اش را تبدیل به یک نوع دیگر مبدل انرژی کرد. با الهام از عملکرد گیاهان، مندو تصمیم گرفت بر روی ایجاد برگ های خورشیدی تمرکز کند که انرژی جنبشی را مهار کنند.

نحوه عملکرد دستگاه به این صورت است: این برگ ها، انرژی را از بارش، باد و حتی خورشید با استفاده از سلول های خورشیدی و مواد پیزوالکتریک گرد آوری می کنند. پس از آن تبدیل به انرژی قابل استفاده می شوند.

محصول نهایی به این صورت است:

photo_2016-10-25_23-20-28

اکنون که مسابقه به پایان رسیده است، مندو می گوید که قصد دارد نمونه اولیه را توسعه داده و آزمایش های بیشتری انجام دهد تا از نظر تجاری قابل استفاده شود.

ارسال نظر