اسنپدراگون 830 با لیتوگرافی 10 نانومتری سامسونگ تولید می‌شود

ظاهرا کمپانی کوالکام قصد دارد که به منظور تولید انبوه تراشه اسنپدراگون 830 با کمپانی کره‌ای سامسونگ وارد همکاری شده و این تراشه را با بهره‌مندی از لیتوگرافی 10 نامومتری این شرکت تولید کند.

اسنپدراگون 830 با لیتوگرافی 10 نانومتری سامسونگ تولید می‌شود

شرکت کوالکام شاید شناخته شده‌ترین کمپانی طراح و تولید کننده سیستم روی چیپ‌های (SoC) موبایلی در دنیا محسوب شود. این کمپانی سال‌هاست که در این زمینه فعالیت دارد و تراشه‌های قدرتمند و فوق‌العاده‌ای را روانه بازار کرده است. در سال 2015 پرچمدار سری تراشه‌های اسنپدراگون این شرکت یعنی اسنپدراگون 810 نتوانست انتظارات را برآورده کند و با مشکلات عملکردی خاصی مواجه شد. اما کوالکام در سال 2016 با تراشه جدید خود یعنی اسنپدراگون 820 مجددا وارد عمل شده و قصد دارد که اعتبار زیرسوال رفته خود را احیاء کند. در نمایشگاه CES 2016 گوشی هوشمند LeMax کمپانی LeTV رسما به عنوان اولین گوشی هوشمند مجهز شده به تراشه اسنپدراگون 820 معرفی شد، اما هنوز هیچ گوشی هوشمند که به این تراشه مجهز شده باشد رسما به بازار عرضه نشده است.

اما با وجود اینکه تراشه اسنپدراگون 820 تازه معرفی شده و حتی به طور رسمی در دسترس ما قرار ندارد، شاهد انتشار اخبار مرتبط با سیستم روی چیپ برتر بعدی کوالکام با نام اسنپدراگون 830 هستیم. بنا به اطلاعاتی که دقایقی پیش منتشر شد، ظاهرا سیستم روی چیپ اسنپدراگون 830 کوالکام قابلیت پشتیبانی از رم 8 گیگابایتی را به همراه دارد. بر اساس ویدئویی که در شبکه اجتماعی چینی زبان Weibo منتشر شده، ظاهرا کوالکام قصد دارد که به منظور تولید این تراشه همکاری مستقیمی با شرکت کره‌ای سامسونگ داشته باشد و از فرآیند تولید یا اصطلاحا لیتوگرافی 10 نامومتری این کمپانی به منظور تولید سیستم روی چیپ اسنپدراگون 830 استفاده کند. لیتوگرافی 10 نامومتری هنوز به طور رسمی توسط سامسونگ راه‌اندازی نشده و حتی سیستم روی چیپ‌های برتر کنونی این کمپانی یعنی اگزینوس 7420 و اگزینوس 8890 که به زودی عرضه می‌شود، از لیتوگرافی 14 نانومتری بهره‌مند هستند.

انتظار داریم که این سیستم روی چیپ در سال 2017 و احتمالا بعد از سه ماه نخست آن معرفی شود. با توجه به پیشرفتی که گوشی‌های هوشمند در حال سپری کردن آن هستند، بعید به نظر نمی‌رسد که در سال 2017 و تا زمان رونمایی از این تراشه شاهد تجهیز گوشی‌ها به رم‌های با ظرفیت 6 گیگابایتی باشیم. هم اکنون و در سال 2016 احتمالا بخش عظیمی از پرچمداران کمپانی‌های مختلف به رم 4 گیگابایتی مجهز خواهند شد. هنوز هیچگونه اطلاعات بیشتری در رابطه با این موضوع ارائه نشده و صحت این اخبار هم از سوی سامسونگ یا کوالکام به تایید نرسیده است. اما به نظر می‌رسد که در آینده شاهد همکاری‌های نزدیک‌تر کوالکام و سامسونگ باشیم. به نظر شما آیا کوالکام برای تولید اسنپدراگون 830 با سامسونگ وارد همکاری شده و از لیتوگرافی 10 نانومتری این شرکت استفاده می‌کند؟

منبع: androidheadlines

ارسال نظر