پیش بینی آینده از طریق سریال های تلویزیونی ممکن شد

محققان دانشگاه MIT موفق به ساخت هوش مصنوعی شدند که قادر است آینده رفتار انسان را پیش بینی کند.

پیش بینی آینده از طریق سریال های تلویزیونی ممکن شد

به گزارش کلیک، محققان دانشگاه MIT آمریکا موفق به ساخت الگوریتمی شده اند که می تواند آینده رفتار انسان را پیش بینی کند.

ابتدا این الگوریتم ۶۰۰ ساعت از سریال های Ugly Betty ، Scrubs و The Big Bang Theory را مشاهده کرد. هر سه این سریال ها شامل برخورد و زندگی روزمره انسان هاست. بعد از انجام آنالیز و بررسی ها توسط این الگوریتم، قسمت های جدید که قبلا آن ها را مشاهده نکرده بود به نمایش در آمدند. در کمال تعجب این هوش مصنوعی توانست اتفاقات ۵ثانیه آینده را پیش بینی کند.

به گفته محققان این هوش مصنوعی در اکثر موارد پیش بینی درستی داشت ولی در مواقعی که شخص سومی وارد صحنه می شد دچار اشتباهاتی نیز شد.

درصد درستی تشخیص این الگوریتم ۴۳ درصد بود. محققان بر این عقیده اند که با استفاده از ویدئو های نشانه گذاری نشده که به وفور در دسترس اند می توانند آزمایشاتی جهت پیش بینی آینده انجام دهند.

آنها هیچگونه اطلاعاتی درباره چگونگی کار این هوش مصنوعی ارائه نکرده اند ولی برای تایید اعتبار نتایج آزمایشات خود از ویدئو های نشانه گذاری شده استفاده کردند.

۸۱۰

دانشمندان معتقدند که هنوز با ساخت هوش مصنوعی که کاملا مانند انسان عمل کند فاصله زیادی دارند ولی استغاده از ویدئو های نشانه گذاری نشده به سیستم ها کمک می کند تا اشیا و حرکات را تشخیص دهند.

همچنین این الگوریتم موفق شد در ۳۰ درصد از موارد مسیر اشیا را نیز درست پیش بینی کند.

در آزمایشی مستقل که با استفاده از ۱۲ انسان انجام شد مشخص شد که آنها توانستند در ۷۱ درصد از موارد صحنه های بعدی را درست پیش بینی کنند. نتایج این آزمایش نشان می دهد هنوز هوش مصنوعی راه زیادی تا رسیدن به سطح انسان ها دارد.

ارسال نظر