برنامه‌ای برای شناسایی رد پای کاربران در اینترنت

در خلاقیتی تازه دو برنامه نویس توانستند یک پلاگین (افزونه) برای مرورگرها طراحی کنند که با استفاده از آن کاربران قادر خواهند بود ردپای خود را در فضای مجازی ببینند.

برنامه‌ای برای شناسایی رد پای کاربران در اینترنت

به گزارش کلیک ، کاربران بطور معمول اطلاعاتی را از خود در اینترنت جا می‌گذارند و افزونه جدید که توسط رجینا فلورس میز و هانگ دو چی دوک طراحی شده، امکان ملاقات با بدل مجازی کاربران را فراهم می‌کند.

این افزونه‌ که سلفی اطلاعات (Data Selfie) نام دارد، ردپای کاربران در فضای مجازی را با استفاده از فعالیت‌های آنان در فیسبوک دنبال می‌کند. امکان دانلود و استفاده از این افزونه برای مرورگر کروم و برای همه‌ی کاربران وجود دارد.

برنامه سلفی اطلاعات، داده هایی را که کاربران آگاهانه و ناآگاهانه در گشت‌ زنی و فعالیت‌های فیسبوکی باقی می‌گذارد، گردآوری کرده و نشان می‌دهد که چگونه هوش مصنوعی نهفته در این شبکه اجتماعی کم کم تکه‌های پازل شخصیت کاربر را بر پایه رفتارهایش در دنیای مجازی کنار یکدیگر می‌چیند.

این نرم افزار برای تهیه‌ی بدل مجازی کاربران از ابزار کامنت‌گذاری‌ و لایک زدن‌های فیسبوک و همچنین لینک‌هایی که کلیک شده‌اند، استفاده می‌کند. به علاوه، اطلاعات و این موضوع که هر کاربر چه مطلبی را دیده و چه مدتی آن را نگاه کرده است، نیز ضبط می‌گردد.

هر قدر که زمان بیشتری از استفاده از این افزونه سلفی اطلاعات بگذرد، تصویر نهایی ارائه واضح‌تر خواهد بود. افزونه‌ی مورد بحث به کمک الگوهای تجزیه و تحلیل داده‌ها و هوش مصنوعی، یک برآورد تدریجی از باورهای مذهبی و سیاسی کاربر، ویژگی‌های بارز شخصیتی او، سن، جنسیت، الگوی مصرف، سرگرمی‌ها و علایقش ارائه می‌دهد. این افزونه مانند بدل مجازی کاربر است که روی سرورهای فیسبوک کار می‌کند با این تفاوت که ابزارها و روش‌های فیسبوک برای ترسیم کردن این پیکره به مراتب دقیق‌تر و کارآمدتر می باشد.

ارسال نظر