گروه انانیموس کدام سایتها را هک کرده است؟

پس از اینکه گروه هکری انانیموس رسماً مسئولیت حمله به سایتهای دولتی را بر عهده گرفت، ظاهراً برخی مهندسین وزارت ارتباطات و امنیت سایبری فتا و سپاه این موضوع را جدی نگرفتند تا امروز اخبار جدیدی از گستردگی نفوذ هکرهای انانیموس در سایتها و سیستم های حساس امنیتی کشور به گوش برسد.

گروه انانیموس کدام سایتها را هک کرده است؟

ظاهراً تنها نهادی که هشدار این گروه را جدی گرفت صدا و سیما بود که قبل از اینکه سایتش مورد حمله قرار بگیرد آن را از دسترس خارج کرد وگرنه تا این لحظه گروه انانیموس که خود را به عنوان حامی سایبری مردم در خیابان معرفی کرده،به ادعای خودش بیش از 300 دوربین مداربسته شهری را به منظور جلوگیری از شناسایی چهره افراد در خیابان ها هک کرده و در آخرین حملات خود نسخه انگلیسی سایت مقام معظم رهبری و همچنین سایت مرکز تحقیقات پزشکی و سایت بانک مرکزی و وزارت ارشاد را هک کرده است.(البته فعالیت برخی از این سایتها پس از سوییچ به اینترنت ملی به حالت عادی بازگشته است)

اقدامات این گروه هکری به نوعی ثابت کرد زیرساختهای ایران در جنگ سایبری تا چه حد ضعیف بوده که اگر جنگی با نیروهای خارجی در می گرفت، آنها به سادگی قادر به تسلط و هک سایتها و سامانه های حساس ایران بوده اند. اقدامات گروه انانیموس از آن جهت قابل تامل است که آنها مخفیانه اقدام به حمله به سایتهای حساس ایران نکرده اند و با اعلام قبلی و قبول مسئولیت این حملات، به نوعی کارشناسان امنیت سایبری ایرانی را به چالش کشیده اند.

بر طبق ادعای این گروه هکری هدف بعدی آنها، از کار انداختن و همه سایتها و شرکتهایی است که در قطع اینترنت بین الملل کشور سهیم بوده اند. با این حساب احتمالاً حمله به زیرساختهای شرکتی که بزرگترین خدمات CDN ایران و خاورمیانه را ارائه می دهد، هدف بعدی انانیموس خواهد بود. پس از هک دوربین های زندان اوین و صدا و سیما این بزرگترین حمله هکری به تاسیسات غیرهسته ای ایران محسوب می شود.

به نظر شما در نهایت این تقابل به کجا خواهد انجامید؟ آیا وزارت ارتباطات در نهایت مجبور خواهد شد تا دکمه خاموشی کامل اینترنت را برای جلوگیری از پیشروی این گروه هکری بفشارد؟

ارسال نظر