Andrew House درباره پلی استیشن VR و PS Now توضیح می دهد

این روزها شاهد انتشار خبرهای زیادی از استودیوی تازه ساخت کوجیما پروداکشنز و استاد کوجیما هستیم. در میان این خبرها، خبرهای دیگری نیز منتشر می شود که اهمیت زیادی ندارند چرا که همه گیمرها و کاربران منتظر انتشار خبرهایی درباره هیدیو کوجیما هستند.

Andrew House درباره پلی استیشن VR و PS Now توضیح می دهد

به گزارش کلیک ، به تازگی وبسایت The Guardian با رئیس کمپانی Sony Computer Entertainment، آقای Andrew House، مصاحبه ای را ترتیب داده است که در این مصاحبه اطلاعات زیادی درباره آینده کمپانی سونی (بخش پلی استیشن)، کنسول پلی استیشن، واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر و پلی استیشن Now منتشر شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

در این مصاحبه آقای Andrew House درباره بازی های انحصاری کنسول پلی استیشن، واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر (که قرار است در سال 2016 به صورت رسمی برای کنسول پلی استیشن منتشر شود)، قابلیت PlayStation Now و... صحبت کرد. متاسفانه این مصاحبه قبل از همکاری کمپانی سونی و استودیوی کوجیما پروداکشنز صورت گرفته است و به همین علت آقای Andrew House اطلاعاتی در این زمینه منتشر نکرده است. البته تا به امروز اطلاعات زیادی در خصوص همکاری سونی و استودیوی کوجیما پرواکشنز منتشر شده است که شما کاربران عزیز رسانه کلیک می توانید تمامی این خبرها را در رسانه کلیک مطالعه کنید.

همانطور که اطلاع دارید، اگر با توجه به آمار فروش ها و کاربران کنسول های گیم بخواهیم درباره برتری کنسول های نسل هفتم نظر دهیم، بی شک مشاهده می کنیم که کنسول نسل هفتم کمپانی مایکروسافت یعنی ایکس باکس 360، فروش بسیار زیادی نسبت به کنسول پلی استیشن 3 داشت و همین علت نظر بسیاری از منتقدان و گیمرهای دنیای گیم را درباره کنسول های کمپانی سونی تغییر داد. پس از معرفی شدن دو کنسول نسل هشتم ایکس باکس وان و پلی استیشن 4، کم کم نظر طرفداران پلی استیشن و سونی نسبت به کنسول پلی استیشن 4 تغییر کرد. در زمانی که پلی استیشن 4 رونمایی شد، بسیاری از منتقدان به موفقیت این کنسول شک داشتند و درباره باقی ماندن این کنسول در بازار دچار تردید بودند.

آقای Andrew House موفقیت بدست آمده را مدیون سازندگان و ناشران بازی های ویدیویی دانسته و گفته است که اعتماد این کمپانی ها به شرکت سونی و کنسول پلی استیشن، ما را به رسیدن موفقیت کمک کرده اند. ایشان اعلام کرد که بخاطر وجود گیمرهایی که همیشه به دنبال بازی های جدید هستند، کمپانی های سازنده بازی ها و ناشران گیم این خطر و ریسک را قبول کردند و بازی های جدید و خلاقانه جدیدی را برای کنسول پلی استیشن 4 طراحی و تولید کردند. به عبارت دیگر بازی های جدید و خلاقانه ویدیویی مانند خون هایی هستند که در رگ های صنعت بازی سازی همیشه در جریان اند.

آقای Andrew House این نکته را متذکر شد که کمپانی های سازنده بازی های ویدیویی برای آشنا شدن با کنسول های جدید به صورت طبیعی حدود 3 سال زمان احتیاج خواهند داشت! پس از آشنایی کامل این سازندگان، شاهد عرضه بازی های بی نظیر و خلاقانه ای برای کنسول جدید خواهیم بود. البته کنسول PlayStation 4 از زمان معرفی شدن شاهد دریافت بازی های جدید و خلاقانه ای از سوی این کمپانی ها بود و همچنین این کنسول همیشه به دنبال بازی های جدید و خلاقانه تری می گردد.

ایشان اعلام کرد که بازی Aquanaut's Holiday برای کنسول پلی استیشن 3 و بازی PaRappa The Rapper برای کنسول پلی استیشن 1 از محبوبیت زیادی برخودار است. البته میزان فروش این دو عنوان نبستا پایین است اما بنا به ادعای آقای Andrew House، این دو بازی در میان گیمرها بسیار محبوب است. همچنین ایشان ادعا می کند که کمپانی بزرگ مایکروسافت و آقای فیل اسپنسر با تولید دستگاه هولولنز هدفی مشابه هدف کمپانی سونی و دستگاه واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر دارند. بنابراین این دو کمپانی رقیب قصد دارند و حوزه جدید و تکنولوژی (واقعیت مجازی) با یکدیگر به رقابت بپردازند.

آقای Andrew House در این رابطه گفت:

"در حال حاظر کمپانی سونی و کمپانی مایکروسافت در حال رقابت سالم هستند. من این رقابت را سالم می دانم و عمدا این کلمه سالم در جمله خودم استفاده می کنم و بر روی سالم بودن این رقابت تاکید می کنم."

بنا به پیش بینی های آقای هاوس، اولین خریداران دستگاه واقعیت مجازی PlayStation VR گیمرهایی هستند که همیشه به دنبال تکنولوژی های جدید و تجربه های جدیدی هستند. ایشان اعتقاد دارد که در ساخت بازی های جدید برای پلی استیشن وی آر می تواند فرصت خوبی برای استودیوی های مستقل بازی سازی محسوب می شود چرا که در زمان عرضه این دستگاه، بسیاری از گیمرها برای تجربه از این تکنولوژی جدید استفاده خواهند کرد. همچنین موسیقی و فیلم های برند سونی در واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر جایگاه بسیار ویژه ای دارند.

مدیر بخش سرگرمی کمپانی سونی در این خصوص اعلام کرد:

"البته کمپانی سونی در فاز دوم توسعه دستگاه واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر، فیلم ها و موسیقی ها را به این تکنولوژی جدید اضافه خواهد کرد. در حال حاظر تمرکز کمپانی سونی بر روی بازی است. به خاطر اهمیت و ارزش این دستگاه، دید 360 درجه تجربه اکشن های زنده دوربین ها، قبل از عرضه پلی استیشن وی آر راه بسیار طولانی ای را در پیش داریم. خوشبختانه کمپانی سونی در حوزه های دیگر نیز فعالیت می کند. من امیدوارم که به کمک همکاری سونی با دیگر بخش های این کمپانی همکاری کند تا دستگاه واقعیت مجازی سونی موفق شود."

در مورد بازی های گذشته و قدیمی، آقای Andrew House می گوید که زمان زیادی برای مشاهده واکنش های مثبت گیمرها نسبت به قابلیت پلی استیشن Now لازم است. وی در این خصوص گفته است که میدانیم کاربران و گیمرها شبکه ای مانند the Netflix of games را می خواهند و درباره قیمت های اجاره ای گران قیمت و قابلیت پلی استیشن Now اشتباه برداشت کرده اند. ایشان ادعا می کند که استراتژی سونی در قابلیت PlayStation Now طولانی مدت است و بخاطر افزایش محوبیت این قابلیت، بازی ها، موسیقی ها، فیلم ها و ویدیوها نسبت به گذشته بیشتر مورد استفاده کاربران این شبکه قرار خواهد گرفت.

در پایان خبر، دیدگاه شما در خصوص آینده محصول پلی استیشن وی آر چیست؟ آیا در نبرد دو رقیب دیرینه، این تکنولوژی با هلولنز کمپانی مایکروسافت پیروز خواهد شد؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خودتان را در رسانه کلیک به اشتراک بگذارید.

منبع: وبسایت dualshockers

ارسال نظر