اندروید 6 برای برخی از مدل‌های اکسپریای ژاپن، تایید شد

سونی چند ماه پیش، یک نسخه از طرح مفهومی نرم‌افزاری مبتنی بر اندروید 6 مارشمالو را برای کاربران اروپایی عرضه کرد.

اندروید 6 برای برخی از مدل‌های اکسپریای ژاپن، تایید شد

هدف از انجام این کار، ارزیابی نظرات کاربران و انعکاس آن‌ها به شرکت بود تا بتواند قبل از عرضه نسخه نهایی آن برای گوشی‌های هوشمند خود، خطاها و یا باگ‌های احتمالی را برطرف کند. این نرم‌افزار به عنوان یک نسخه اولیه زیبا از آنچه سونی معمولا ارائه می‌دهد عرضه شد، درست شبیه به چیزی مانند نسخه استوک اندروید. ویژگی‌های جدیدی به این نرم‌افزار برای افزایش کارایی و بهبود آن اضافه شده‌اند. قرار بود که این نرم‌افزار تا اواسط دسامبر مورد آزمایش قرار بگیرد اما سونی دوره آزمایش را تا اوایل سال 2016 تمدید کرد. هرچند انتظار می‌رود که اندروید 6 راه نفوذ خود را به درون دستگاه‌های خاص سونی در ماه ژانویه هموار کند اما باعث تعجب خواهد بود اگر این اتفاق کمی دیرتر رخ بدهد.

به گزارش کلیک، انجمن Wi-Fi استفاده از اندروید 6 را برای شماری از مدل‌های اکسپریای ژاپن، مورد تایید قرار داده است. این نرم‌افزار برای برخی از مدل‌های دارای حامل منحصربه‌ فرد اکسپریا Z5 شامل (NTT docomo (SO-01H) ،SoftBank (501SO و (au (SOV32 تایید شده و نرم‌افزار اکسپریا Z5 پریمیوم نیز برای اپراتور (NTT docomo (SO-03H مورد تایید قرار گرفته بود. همچنین این نسخه از سیستم‌عامل برای برخی از نسخه‌های اکسپریا Z4 (این گوشی در سطح بین‌المللی با عنوان اکسپریا Z3 پلاس، شناخته شد) شامل (NTT docomo (SO-03G) ،SoftBank (402SO و (au (SOV31 تایید شده بود.

واقعیت این است که نرم‌افزار یاد شده برای انواع مختلفی از دستگاه‌ها، تاییدیه دریافت کرده بود که خود نشان می‌دهد که دستگاه‌های آن منطقه می‌توانند به‌سرعت، آپدیت شوند. بااین‌حال، از آنجا که انجمن Wi-Fi شبیه به PTCRB (عهده‌دار مسئولیت تایید نرم‌افزارهای مرتبط با شبکه سلولی در آمریکای شمالی) نیست، این آپدیت می‌تواند کمی قبل‌تر از آن‌که به دستگاه آن منطقه برسد، اعمال شود. تصور بر این بود که لاین‌ آپ اکسپریا Z5 در ماه ژانویه می‌تواند آپدیت شود و مدل‌های قدیمی نیز به فاصله کوتاهی آپدیت خواهند شد که ممکن است درست باشد، اما شرکت سونی تاکنون یک چارچوب زمانی معین را برای آغاز عرضه آپدیت‌ها در تمام مناطق، تایید نکرده است. این شرکت جزء یکی از آخرین سازنده‌هایی است که اقدام به آپدیت دستگاه‌های خود می‌کنند و معمولا هم ابتدا آخرین نسل دستگاه‌های خود و سپس نسل‌های قبل‌تر را آپدیت می‌نمایند. اما پس از آنکه آپدیت‌ها برای آخرین نسل قابل‌دسترس می‌شوند، زمان زیادی به طول می‌انجامد تا خود را بر روی سایر دستگاه‌ها نشان بدهند.

منبع: androidheadlines.com

ارسال نظر