افزایش موفقیت بازی های اندرویدی در مقایسه با بازی های iOS

رسانه کلیک – گزارش های اخیر نشان می دهند که محبوبیت و موفقیت بازی های اندرویدی بیشتر از بازی های iOS شده است. به طوری که شمار گیمرهای اندرویدی روز به روز در حال افزایش است.

افزایش موفقیت بازی های اندرویدی در مقایسه با بازی های iOS

در حال حاضر درآمد حاصل از بازی های iOS بیشتر از بازی های اندرویدی است، اما طبق گزارش Liftoff و AppsFlyer، به نظر می رسد که اختلاف بین این دو رفته رفته کمتر می شود. همچنین اخبار متعددی نشان می دهند که میزان اجرای بازی های مختلف روی دستگاه های اپل در مقایسه با دستگاه های اندروید، کاهش یافته است.

طبق مطالعات انجام شده، جذب یک کاربر اندرویدی برای بازی، هزینه ای حدود 3.21 دلار در پی دارد، حال آنکه این هزینه برای جذب کاربر iOS برابر با 4.85 دلار است. به علاوه، هزینه متقاعدسازی کاربران برای خریدهای درون برنامه ای، حدود 9.9 درصد افزایش یافته و به 33.83 دلار می رسد. البته این هزینه برای کاربران iOS نیز در همین بازه بوده و حدود 36.63 دلار رقم می خورد. با اینکه iOS تنها 15 درصد از سهم بازار را در دست دارد، اما باز هم درآمد آن بیشتر از اندروید است.

با اینکه تعداد کاربران اندرویدی 9 درصد کمتر از تعداد کاربران iOS است، اما تعداد خریدهای درون برنامه ای توسط کاربران اندرویدی، تقریبا یکسان با تعداد خریدهای انجام شده توسط کاربران iOS است. بنابراین می توان شاهد یک روند نزولی و نزدیک شدن درآمد بازی های iOS به بازی های اندرویدی بود که در نتیجه آن، تمرکز شرکت ها و کمپانی های مختلف به برنامه های اندرویدی جلب می شود. در گذشته به دلیل اینکه کاربران iOS حاضر به پرداخت هزینه های بیشتری بودند، عمده شرکت های بزرگ تمایل داشتند تا برنامه های خود را بر اساس این پلتفرم به وجود آورند.

هزینه نصب بازی در کشورهای مختلف

گزارش ها همچنین نشان می دهند که درآمد بازی های اندرویدی در ناحیه آسیا اقیانوسیه به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است. هزینه جذب مشتری نیز در آسیا اقیانوسه از 41.87 دلار (در سال قبل) به 71.02 دلار رسیده است. هزینه جذب یک مشتری در روسیه برابر با 2.17 دلار بوده که مقدار معقولی برای یک بازار میانگین است. طبق پیش بینی های انجام شده، بازار بازی های روسی، با داشتن 66 میلیون گیمر، حدود 1.8 میلیارد دلار برآورد می شود. چین در حال حاضر مالک 25 درصد از کل بازار بازی های موبایل جهان بوده و انتظار می رود که تا سال 2023، درآمد آن به 728 میلیون دلار برسد.

ارسال نظر