ارمغان بینایی برای کم بینایان با فناوری جدید در اندروید

این رویداد را باید عشق در نگاه اول نامید. یک مادربزرگ اهل اوهایو توانست نوه‌ های دو قلوی چهارساله‌ خود را برای اولین بار با استفاده از فناوری جدیدی که در گوشی‌های اندروید قابل استفاده است، مشاهده کند.

ارمغان بینایی برای کم بینایان با فناوری جدید در اندروید

به گزارش کلیک، تارانتینو 16 سال قبل بر اثر بیماری چشمی نادری با عنوان استارگارت نابینا شد. این بیماری هیچ گونه درمانی ندارد و موجب کاهش قدرت دید می‌شود. خانم تارانتینو چنین ادامه داد: اکثر مردم این بیماری را به عنوان بیماری دوران کودکی تلقی می‌کنند. پزشکان به آن‌ها کمک می‌کنند تا این مشکل را کنترل کنند و تا زمانی که سن آن‌ها بیشتر شود در نخواهند یافت که وخامت این عارضه تا چه اندازه ای است. این بیماری در من وضعیت وخیم تری پیدا کرد. تنها توانایی دید پیرامونی دارم و نمی‌توانم چهره‌ها را ببینم. اگر به چهره‌ شما نگاه کنم تنها شاهد تیرگی خواهم بود.

همسر خانم تارانتینو تصمیم گرفت تا به همسر خود یاری برساند تا بینایی خود را بار دیگر به دست آورد و در نتیجه تلاش کرد تا فناوری جدیدی را بیابد. او اپلیکیشنی با عنوان Near Sighted VR Augmented Aid را کشف نمود و سپس آن را با یک بسته‌ EightOnes VR ترکیب کرد.
مایک گفت: این اپلیکیش شبیه به فوتوشاپی در سر او عمل می‌کند. او به شوخی افزود: اما صفحه 20 تا 30 پوند وزن را افزایش می‌دهد.
سرانجام تارانتینو توانست نوه‌های خود را که پس از ابتلا به بیماری متولد شده بودند با استفاده از این ابداع مشاهده کند.
تارانتینو چنین شرح می‌دهد: انگار بینایی خود را مجدداً به دست آوردم و می‌توانم 16 سال گذشته را ببینم. فوق العاده بود.
تارانتینو هنوز به پزشک خود از این رویداد خبر نداده است و ترجیح داده که وقت خود را با خانواده‌اش بگذراند. مشخص نیست که این اپلیکیشن چگونه عملکرد موثری دارد اما مادربزرگ از آن لذت بسیار زیادی می‌برد و می‌گوید: زندگی‌ام کاملاً تغییر کرده. نمی‌توانم بگویم چقدر فوق العاده است. باید امتحان کنید تا لذت آن را دریابید.
منبع:msn

ارسال نظر