میزان استفاده از اندروید مارشمالو به بالای یک درصد رسید

اندروید به تازگی آمار و ارقام جدیدی از میزان استفاده از نسخه های متفاوت این سیستم عامل برای ماه فوریه منتشر کرده است.

میزان استفاده از اندروید مارشمالو به بالای یک درصد رسید

به گزارش کلیک، در این ماه برای اولین بار اندورید 6 (مارشمالو) با 0.5 درصد افزایش استفاده به مرز بالای یک درصد در میان کاربران رسیده است. در این گزارش میزان استفاده از مارشمالو 1.2 درصد اعلام شده است.
این در حالی است که مثلا برای سیستم عامل آی و اس میزان استفاده در آخرین نسخه آن 77.3درصد، برایآی او اس 8 عدد 13.3 درصد و آی او اس 7 تنها 8.4 درصد است.اگر به سه نسخه پیش از آخرین نسخه آس او اس رجوع کنیم این عدد به زیر یک درصد می رسد.

android-distribution-february-2016
این در حالی است که در نسخه مشابه در اندروید میزان استفاده از اندورید جلی بین 23.9 درصد است.پر استفاده ترین نسخه نیز کیت کت با 35.5 درصد استفاده می باشد. در رتبه بعدی نیز لالی پاپ با 34.1 درصد جای دارد.
این در حالی است که چنین آمار استفاده ی بالایی از نسخه های مختلف اندروید باعث شده تا گوگل با به روز رسانی این نسخه ها با مشکل روبرو شود.
این در حالی است که اپل چنین مشکلی را ندارد. البته آمار استفاده از نسخه های مختلف آس او اس به طور رسمی از طرف اپل منتشر نشده و حاصل تحقیقات یک گروه برنامه نویسی است ولی با این حال این آمار و ارقام باعث شده که گوگل سری گوشی های نکسوس خود را هرچه بیشتر شبیه آیفون طراحی کند تا به نوعی این مشکل را حل کرده باشد.

منبع:androidauthority

ارسال نظر