نوقا محبوب ترین نسخه سیستم عامل اندروید شد

رسانه کلیک - برخلاف سیستم عامل موبایلی اپل یعنی iOS، در میان نسخه های مختلف سیستم عامل اندروید پراکندگی زیادی وجود دارد. بر اساس آخرین آمار منتشر شده، اندروید نوقا محبوب ترین نسخه سیستم عامل اندروید محسوب می شود.

نوقا محبوب ترین نسخه سیستم عامل اندروید شد

گوگل در سال 2016 از نسخه هفتم سیستم عامل موبایل خود با نام اندروید نوقا رونمایی کرد. بر اساس آماری که به تازگی منتشر شده، در حال حاضر اندروید نوقا (Nougat) محبوب ترین نسخه سیستم عامل اندروید است و سهمی برابر با 28.5 درصد دارد. این سهم برابر با مجموع آمار نسخه های اندورید 7.0 و 7.1 است.

آماری که در گذشته منتشر شده بود، سیستم عامل اندروید مارشمالو (Marshmallow) را به عنوان پر استفاده ترین نسخه اندروید معرفی کرده بود. بر اساس آمار سال 2017، این نسخه از اندروید بر روی 32 درصد از تمامی دستگاه های اندرویدی نصب شده بود. با این وجود، سهم این نسخه کاهش پیدا کرده است و هم اکنون با 28.1 درصد سهم در مقام دوم قرار دارد.

جدیدترین نسخه سیستم عامل گوگل که در سال پیش معرفی شد، توانسته سهمی بیش از 1 درصد را کسب کند. در حقیقت اندروید اوریو سهمی برابر با 1.1 درصد را در اختیار دارد که این رقم مجموع سهم دو نسخه 8.0 و 8.1 را نشان می دهد. سهم کم این نسخه کاملا طبیعی به نظر می رسد، چرا که بسیاری از تولیدکنندگان محصولات اندرویدی در حال حاضر این نسخه را برای دستگاه های خود منتشر نکرده اند.

برخی از شرکت های مطرح در بازار گوشی های هوشمند همانند سامسونگ، در حال انتشار نسخه های آزمایشی اندروید اوریو برای محصولات خود هستند. برای مثال، جدیدترین پرچمداران این برند یعنی گلکسی نوت 8، گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس هنوز این نسخه از اندروید را دریافت نکرده اند ( اکسپریا X بعد از مدت ها انتظار بروزرسانی اندروید اوریو را دریافت کرد ).

انتظار می رود در ادامه سال 2018 با معرفی دستگاه های مجهز به سیستم عامل اندروید اوریو، سهم این نسخه افزایش پیدا کند. بر اساس این آمار نسخه های قدیمی اندروید هنوز هم در حال استفاده هستند. نسخه های Gingerbread و Ice Cream Sandwich به ترتیب سهمی برابر با 0.3 و 0.4 درصد از بازار را در اختیار دارند.

ارسال نظر