قابلیت جدید اندروید Oreo برای شناسایی فایل های apk ناشناس

رسانه کلیک - بسیاری از کاربران اندروید می‌دانند که با کپی کردن برنامه های اندروید از کامپیوتر به گوشی و نصب آنها می‌توان تمامی اپلیکیشن‌های مورد علاقه را نه تنها از طریق Google Play Store، که از منابع دیگر نیز دریافت کرد. اما ظاهرا اندروید اوریو مخالف این جریان است!

قابلیت جدید اندروید Oreo برای شناسایی فایل های apk ناشناس

چنانچه گوگل یک اپلیکیشن را غیر کاربردی تشخیص داد، باز هم کاربران می‌توانند با سایدلود (کپی فایل های دارای پسوند apk از کامپیوتر به گوشی) برنامه‌های مورد علاقه خود را از طرق مختلف نصب و به صورت نامحدود از آن‌ها استفاده کنند.

البته همان‌طور که می‌دانید، دانلود فایل‌های مختلف از منابع متفاوت، ضررهای جبران‌ناپذیری را در تلفن‌های هوشمند کاربران به دنبال دارد. چراکه ممکن است، این فایل‌ها حاوی بدافزارهای مختلف باشد که در صورت دانلود و نصب، موبایل کاربر را ویروسی کنند و یا اطلاعات تلفن همراه آن‌ها را به سرقت ببرند.

حال، اندروید اوریو این مساله را حل کرده به طوری که کاربران آن به جای دریافت فایل از منابع متفاوت، می‌توانند برنامه‌های مورد علاقه خود را از منابع معتبر دریافت کنند.

به منظور نصب برنامه‌های دلخواه و جلوگیری از حمله بدافزارها به موبایل، به صفحه تنظیمات تلفن همراه خود بروید و منوی Apps & Notifications را انتخاب کنید، سپس با ورود به صفحه Advanced، روی گزینه Special app access کلیک کنید.

با کلیک بر روی این گزینه لیست اپلیکیشن های فعال می‌آید. پس از آن، با انتخاب گزینه Allow from this source، تنها اپلیکیشن‌هایی را دریافت می‌کنید که از منابع معتبر، قابل دریافت هستند. با این روش، فایل‌های دیگر در موبایل شما دانلود نمی‌شوند. این استراتژی یک استراتژی برد-برد محسوب می شود؛ چرا که از یک طرف، از اپلیکیشن‌های مورد علاقه تان استفاده می‌کنید و از سوی دیگر، فایل‌های منابع ناشناخته در موبایل شما فعال نمی‌شوند.

ارسال نظر