سیستم عامل اندروید اوریو 4.6 درصد گوشی های اندرویدی را به خود اختصاص داده است

رسانه کلیک - سیستم عامل اندروید اوریو با افزایش 418 درصدی نسبت به فوریه سال گذشته، هم اکنون روی 4.6 درصد از گوشی های اندرویدی نصب شده است.

سیستم عامل اندروید اوریو 4.6 درصد گوشی های اندرویدی را به خود اختصاص داده است

طبق آمار منتشر شده، اندروید نوقا روند صعودی قابل توجهی را به خود می بیند و در مقابل، سایر نسخه های این پلتفرم با کاهش کاربر مواجه شده است. در حال حاضر بیش از نیمی از کاربران اندروید دستگاه خود را به مارشمالو ارتقاء داده اند و این در حالی است که حدود 38.6 درصد از جامعه کاربری این سیستم عامل، هنوز از لالی پاپ یا نسخه های قدیمی تر استفاده می کنند.

نمودار میزان استفاده کاربران اندرویدی از نسخه های مختلف این پلتفرم به تازگی منتشر شده و حاکی از آن است که سیستم عامل اندروید اوریو (هر دو نسخه 8.0 و 8.1) تنها روی 4.6 درصد از گوشی های اندرویدی نصب شده که البته نسبت به ماه فوریه، با رشد بیش از 400 درصدی روبرو بوده است.

این نمودار که به صورت رسمی توسط گوگل منتشر شده، نشان دهنده رشد چشمگیر در نصب سیستم عامل اندروید اوریو و نوقا روی دستگاه های اندرویدی است. بد نیست بدانید که سایر سیستم عامل ها در این بازه با کاهش قابل ملاحظه ای روبرو شده اند.

خبر هیجان انگیز را می توان رشد بیش از 400 درصدی سیستم عامل اندروید اوریو دانست و این موضوع را باید به ارائه به روزرسانی های اخیر توسط سامسونگ، آنر، هواوی، موتورولا، HMD Global و سایر تولید کنندگان تلفن هوشمند نسبت دهیم ( فهرست گوشی های هوشمند سامسونگ که اندروید اوریو را دریافت می کنند ). مطمئنا این آمار در ماه آینده و همزمان با ارائه به روزرسانی نسخه 8.1 توسط سازندگان گوشی های اندرویدی، شاهد رشد بیشتری خواهد بود.

اندروید نوقا (نسخه 7.0 تا 7.1.1) نیز با رشد 2.3 درصدی در فاصله زمانی اشاره شده، به 30.8 درصد رسیده است.

سیستم عامل اندروید اوریو

سایر نسخه های اندروید با کاهش کاربر مواجه شده اند:

  • اندروید مارشمالو: 26 درصد (آمار قبلی: 28.1 درصد)
  • لالی پاپ: 22.9 درصد (آمار قبلی: 24.6 درصد)
  • کیت کت: 10.5 درصد (آمار قبلی: 12 درصد)
  • جلی بین: 4.5 درصد (آمار قبلی: 5 درصد)

در حالی که انتظار رشد برای سیستم عامل اندروید اوریو امری محتمل به نظر می رسید، اما افزایش 400 درصدی آن میان کاربران شگفت انگیز است. استفاده بیش از نیمی از کاربران از مارشمالو یا نسخه های بعدی را می توان یک فاجعه بزرگ دانست. چرا که سیستم عامل های پیشین از نظر امنیتی در حد بسیار پایینی قرار دارند.

آیا اندروید به روزهای اوج باز می گردد؟

از زمان عرضه اندروید کیت کت به بعد و با ارائه نسخه های لالی پاپ، مارشمالو و نوقا، میزان نصب اندروید روی گوشی های کاربران با توجه به چارت زیر همواره رو به کاهش بوده است، اما نتایج خیره کننده سیستم عامل اندروید اوریو بعد از گذشت تنها دو ماه، می تواند نشان از بازگشت اندروید به روزهای اوج خود باشد.

سیستم عامل اندروید اوریو

البته به این موضوع نیز باید اشاره کنیم که کاربران معمولا ترجیح می دهند تا از گوشی خود بیش از حد معمول استفاده کنند و به همین دلیل، تعداد گوشی هایی که به نسخه های قدیمی مجهز هستند، رقمی بالاست. از طرف دیگر همزمان با افزایش تعداد پرچمداران، به نظر می رسد که رفته رفته آمار سیستم عامل های قدیمی تر به مرور با روند نزولی روبرو شود.

برخی گوشی هایی که به تازگی عرضه می شوند نیز به صورت پیش فرض، با آخرین سیستم عامل همراه نیستند و موضوع به روزرسانی سیستم عامل نیز برای برخی کاربران به عنوان یک روند پیچیده به حساب می آید.

بد نیست خاطر نشان کنیم که در حال حاضر، بیش از 2 میلیارد محصول اندرویدی فعال در دنیا وجود دارد؛ لذا فضا برای رشد سیستم عامل اندروید اوریو به صورت کامل مهیاست.

ارسال نظر