سهم اندروید اوریو در میان گوشی های هوشمند بازار ناامیدکننده است!

رسانه کلیک - با وجود اینکه سیستم‌عامل اندروید در بین شرکت‌های تولید کننده موبایل بسیار محبوب است، اما سهم اندروید اوریو در میان گوشی های هوشمندان چندان قابل قبول نیست.

سهم اندروید اوریو در میان گوشی های هوشمند بازار ناامیدکننده است!

سیستم‌عامل اندروید یکی از محبوب‌ترین و برترین سیستم‌عامل‌هایی است که در تلفن‌های هوشمند از آن استفاده می‌شود، اما دسترسی به آخرین تغییران این سیستم‌عامل بسیار کند پیش می‌رود. برای مثال، پشتیبانی نرم افزاری و آپدیت اندروید نوقا نیز در بدو ورود خود به بازار به کندی صورت گرفت؛ حال میزان استفاده از آن به ۲۰ درصد رسیده است اما دسترسی به جدیدترین نسخه این سیستم عامل، یعنی اندروید اوریو وضعی اسف‌بار دارد و در طی سه ماهی که از ورود این نسخه به بازار می‌گذرد، تنها در ۰٫۳ درصد دستگاه‌ها از این سیستم‌عامل استفاده شده است.

شرکت‌های تولیدکننده تلفن‌های هوشمند نیز آنچنان که باید از این نسخه در دستگاه‌های خود استفاده نکرده‌اند و تنها برخی از پرچم‌داران این شرکت‌ها، از همان ابتدا مجهز به این سیستم‌عامل شده‌اند.

سهم اندروید اوریو در میان گوشی ها در ماه گذشته تنها ۰٫۲ درصد بود که در مقایسه با ورود اندروید نوقا به بازار، هر دو از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند. با وجود امکاناتی که این سیستم‌عامل در اختیار کاربران و شرکت‌های تولیدکننده می‌گذارد، نسخه Gingerbread کاربران بیشتری نسبت به این نسخه دارد.

تنها نکته مثبت آمارهای ارائه شده در این است که میزان استفاده از اندروید نوقا در ماه اکتبر از ۱۷٫۸ درصد به ۲۰٫۶ درصد در ماه نوامبر رسیده که به نظر می‌رسد این نسخه از محبوبیت بالاتری برخوردار باشد.

جالب است بدانید، سیستم‌عامل iOS 11 مدتی پس از اندروید اوریو به بازار عرضه شد؛ با این وجود، میزان استفاده از این سیستم‌عامل به ۵۲ درصد در بین کاربران آیفون رسیده است.

منبع: gadgetmatch

ارسال نظر