اندروید 9.0 به برنامه های پس زمینه اجازه استفاده از میکروفن دستگاه را نمی دهد

رسانه کلیک - بسیاری از کاربران دستگاه های هوشمند نگران جاسوسی بدافزارها هستند. شرکت های مختلف سعی می کنند با ارائه نسخه های جدید سیستم عامل خود، تا حدودی نگرانی کاربران را رفع کنند. در همین راستا نسخه بعدی سیستم عامل گوگل، اندروید 9.0 یا همان اندروید P به برنامه های پس زمینه اجازه استفاده از میکروفن را نمی دهد.

اندروید 9.0 به برنامه های پس زمینه اجازه استفاده از میکروفن دستگاه را نمی دهد

اندروید اوریو که در حال حاضر جدیدترین نسخه سیستم عامل موبایلی گوگل محسوب می شود، در زمینه امنیت و مدیریت برنامه های در حال اجرا در پس زمینه عملکرد مناسبی از خود نشان می دهد ( نوکیا 8 اولین گوشی غیر گوگلی مجهز به اندروید اوریو 8.1 لقب گرفت ). با این وجود نسخه بعدی این سیستم عامل، اندروید 9.0 که در کنفرانس گوگل I/O در ماه مه معرفی می شود، در این زمینه عملکرد بهتری خواهد داشت.

در حالی که در گذشته کدهای مربوط به نسخه بعدی سیستم عامل اندروید منتشر شده بود که به جلوگیری از دسترسی برنامه های پس زمینه به دوربین دستگاه های مجهز به اندروید 9.0 اشاره داشت، این احتمال وجود دارد که دسترسی این برنامه ها محدودتر نیز شود ( نسخه بعدی اندروید از برش نمایشگر همانند آیفون X پشتیبانی می کند ).

گوگل در نظر دارد بر روی استفاده از میکروفون دستگاه ها نظارت بیشتری داشته باشد. در همین راستا در اندروید 9.0 که بعضا اندروید P نیز خوانده می شود، دسترسی برنامه های پس زمینه به میکروفن محدود خواهد شد. دستگاه های مجهز به این نسخه از سیستم عامل اندروید نگرانی در رابطه با امکان جاسوسی از دوربین اصلی، سلفی و میکروفن را نخواهند داشت.

در گذشته نه چندان خبرهای مربوط به جاسوسی NSA از شهروندان در اینترنت منتشر شده بود که نگرانی بسیاری از کاربران را در پی داشت. امکان استفاده از دوربین و میکروفن توسط برنامه های پس زمینه بدون اطلاع کاربر احتمال جاسوسی از وی را افزایش می دهد.

شرکت های مختلف سعی می کنند با افزایش امنیت محصولات خود کاربران بیشتری را جذب کنند. با اعمال تغییرات جدید در نسخه بعدی سیستم عامل اندروید، این سیستم عامل پرطرفدار می تواند امنیت کاربران را بیش از پیش تضمین کند.

ارسال نظر