اولین نسخه آزمایشی اندروید P (اندروید 9.0) برای توسعه دهندگان منتشر شد

رسانه کلیک - گوگل اولین نسخه آزمایشی اندروید P (اندروید 9.0) را برای توسعه دهندگان عرضه کرد. البته متأسفانه برخی محصولات اندرویدی از این سیستم عامل پشتیبانی نمی کنند.

اولین نسخه آزمایشی اندروید P (اندروید 9.0) برای توسعه دهندگان منتشر شد

همانطور که می دانید، گوشی های نکسوس 5X، نکسوس 6P و پیکسل C، سال 2015 عرضه شدند و متاسفانه باید بگوییم که گوگل به پشتیبانی از این محصولات در اولین نسخه آزمایشی اندروید P یا همان اندروید 9.0 پایان داده است.

دلیل عدم ارائه اولین نسخه آزمایشی اندروید پی برای محصولات یاد شده، تعهد دو ساله گوگل برای پشتیبانی از محصولات است. شایان ذکر است که دارندگان گوشی های نکسوس 5 ایکس، نکسوس 6P و تبلت پیکسل C تا ماه نوامبر سال جاری، آپدیت های امنیتی را همچنان دریافت می کنند.

اولین نسخه آزمایشی اندروید P ابتدا برای کاربران گوگل پیکسل، پیکسل XL، پیکسل 2 و پیکسل 2 XL عرضه می شود.

اولین نسخه آزمایشی اندروید P

یکی از ویژگی های مهم اضافه شده به اندروید 9.0 را می توان عدم دسترسی اپلیکیشن های فعال در پس زمینه به دوربین و میکروفون (بدون اجازه کاربر) دانست. این نسخه اندروید همچنین اجازه ضبط تماس های مخفی به کاربر را نمی دهد و از طرف دیگر به قابلیت فوق العاده قوی بلاک کردن تماس ها برای جلوگیری از دریافت تماس های اسپم مجهز شده است.

از جمله قابلیت های دیگر اندروید پی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

معرفی تمامی قابلیت های اندروید P به کنفرانس Google I/O که احتمالا در ماه می برگزار می شود، موکول شده است. پیش بینی می شود که نسخه عمومی اندروید پی در اواسط ماه آگوست برای کاربران این سیستم عامل عرضه شود.

ارسال نظر